Remote Procedure Call

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirjam70

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Berichten
49
Een kennis heeft opnieuw Windows XP geinstalleerd op mijn pc. Zonder duidelijke aanleiding sluit ie nu echter af en start opnieuw weer op na melding door RPC. Heb al gescant op blaster/sasser met het microsoft tool en stinger...die vonden niets. Heeft er iemand een idee waarom het gebeurd en belangrijker hoe los ik het op?
 
Ik heb deze stappen dus opgevolgd..... Kan dit ook door iets anders dan een "blaster" veroorzaakt worden... Waar dient deze functie normaal voor?
 
Kijk eens via systeembeheer/computerbeheer/logboeken bij toepassingen of systeem of je een error kunt vinden.

Ook kun je daar kijken bij services en toepassingen.
Onder services zie je RPC staan. Deze service behoort gestart en automatisch te staan. Aan de uitleg zul je niet veel hebben :)
 
de fout heeft de volgende eigenschappen;

Het COM+gebeurtenissensysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 800706BF voor de regel 44 van d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem ccontact op met de Microsoft Productondersteuning om dit te melden

Gebeurtenis-id: 4609

Ik snap hier helemaal niets meer van....ik hoop u wel!!
 
Mirjam, je kunt al die gebeurtenissen opzoeken bij Microsoft. Daar heb ik echter wat meer tijd voor nodig en ik ben vandaag druk.
Heb je misschien een geluidskaart van Creative?
Daar kwam ik HIER iets van tegen.
Mocht dit zo zijn ga dan op zoek naar je drivers van die geluidskaart.
Zo niet....misschien wil iemand die snel die gebeurtenissen weet te vinden je helpen.
Geef anders vanavond weer een bericht. Dan help je me herinneren.

HIER staat meer over Hresult en RPC
 
Heb na veel googlen een patch geinstalleerd kb823980. Wat het nu eigenlijk is geweest weet ik nog steeds niet. Wat ik wel weet is dat ik vandaag geen foutmeldingen heb gehad. Ik hoop dat het opgelost is bij deze..... In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik vind dit forum echt SUPER!! :thumb:
 
Het zou nog beter zijn als je de site opgaf waar je die patch vond. Is dat mogelijk?
Dan heeft iemand anders er ook nog eens iets aan.
Blij voor je dat het opgelost is!
 
Sorry, maar deze laatste link kwam ik in je vorige berichtjes niet tegen..... Die eerste had ik geprobeerd maar daarmee was het niet opgelost. Zou het kunnen dat ik ook hotfix KB842773 nodig had. Ik probeerde ze namelijk te verwijderen om te kijken welk van de 2 mijn probleem opgelost had en kreeg toen de melding dat hotfix KB823980 niet zou werken als ik de eerste verwijderde...Hoe dan ook ik ben blij dat dit irritante probleem is opgelost. Bedankt!
 
Nee, ik had niets geplaatst. XP_PC wel.
Ik heb die patch voor de volgende zoeker neergezet.
Blij dat je het wist te vinden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan