Remote verbinding via VNC

• Onderwerp starter Onderwerp starter RobF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RobF

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Ik heb vele berichten over Remote gelezen op dit Forum en ook de site van RealVNC aandachtig doorgelezen, maar het wil niet lukken om vanaf bijvoorbeeld mijn werk of vanaf een andere PC in te loggen op mijn PC thuis.

Misschien als ik precies vertel wat ik heb gedaan en wat mijn systeemconfiguratie is, kan iemand mij wellicht de verlossende oplossing geven:

Ik heb:
- Windows XP Home
- Thomson Speedtouch 716WL
- RealVNC server & viewer 4.1.2 (free version)

Mijn PC thuis is via een Ethernetkabel verbonden aan het modem. In mijn modem heb ik een Portforwarding gedaan voor VNC (port 5900) en assigned aan mijn lokale netwerk apparaat, de Ethernet PC. Het modem is als router ingesteld, dus mijn Statistic IP = 192.168.62.2 voor mijn thuis PC. Mijn eigen IP = 87.174.xx.x (ook te zien als ik www.watismijnip.nl invul.

RealVNC server is geïnstalleerd en is actief. Als ik op het icoontje ga staan met de muis laat hij het IP 192.168.62.2 zien.

Wanneer ik vanaf mijn werk of vanaf een PC ergens anders de VNC Viewer opstart en het IP (beide IP nummers geprobeerd) invul, krijg ik de melding “Connection timed out”enz…. Mijn thuis PC staat uiteraard aan en RealVNC is actief.
Waarschijnlijk vul ik toch iets fout in bij de Viewer.

Wat ik dan ook niet begrijp is, dat als ik 192.168.62.2 zou invullen, het onmogelijk is mijn Thuis PC te benaderen, omdat ik niet de enige ben met dit nummer. Waarschijnlijk zal hier dan nog wat achter moeten komen?
En als ik 87.174.xx.x invul, dan zou het mijn inziens niet mogelijk moeten zijn omdat dit mijn directe IP is die afgeschermd wordt door mijn router.

Kortom: ik loop vast. Wie kan mij helpen?

Je moet toch het ip-adres gebruiken dat je van de provider krijgt. Wellicht aangevuld met dubbele punt 0 (als je 1 pc aan de router hebt hangen). Wees er wel zeker van dat in je router de poort goed ge-forward staat naar de pc.

Laatst bewerkt:
Je moet toch het ip-adres gebruiken dat je van de provider krijgt. Wellicht aangevuld met dubbele punt 0 (als je 1 pc aan de router hebt hangen). Wees er wel zeker van dat in je router de poort goed ge-forward staat naar de pc.

Ik heb soms nog een Laptop wireless aan de router hangen. Die heeft dan IP 192.168.62.1 (dus eindigend op een 1)
Zou ik dan het IP 87.174.xx.x in de viewer moeten invullen met daarachter :2, omdat het IP 192.168.62.2 van mijn thuis PC op een 2 eindigd?

Kortom: 87.174.xx.x:2 in de viewer invullen?

Nee, dat hoeft niet. Maar let er wel op dat als het interne ip-adres van je pc veranderd door het aansluiten van een laptop, de port forwarding in je router niet meer klopt. Dus altijd eerst even kijken wat je interne ip-adres is voordat je van huis gaat :) Misschien kun je je pc een vast ip-adres geven zodat het aansluiten van een tweede computer geen invloed meer heeft op het ip-adres van de eerste pc.

Het interne IP adres in mijn modem blijft voor elk device altijd hetzelfde
Als ik bij devices kijk, staat er altijd:

Wireless – naam (bijv. PC1) IP 192.168.62.1

Ethernet – naam (bijv. PC2) IP 192.168.62.2

Ook al is mijn PC1 (wireless) “not active”, dan nog blijven ze hetzelfde interne IP adres houden.
Ook voor de portforwarding heeft dit geen invloed. De portforwarding kun je per device instellen en dat blijft altijd zo staan, want er wordt verwezen naar de PC naam waar het IP adres weer onder hangt. In mijn geval heb ik een portforwarding gedaan van type Any (TCP & UDP), port 5900 to 5900 naar PC2 (192.168.62.2)

Dus eigenlijk zeg je gewoon dat ik mijn public IP 87.174.xx.x (= van de provider gekregen) in de VNC viewer moet invullen en dan zou het allemaal moeten werken?
Maar stel dat beide PC’s “active” zijn en ik bijvoorbeeld m’n Laptop wil remoten vanaf een bepaalde locatie, dan moet VNC toch weten dat ik die PC wil aanspreken?

Je kunt dus meerde port forwardingen doen met poort 5900. Met de dubbele punt 0 (of 1 )achter je ip-adres selecteer je volgens mij naar welke machine er geconnect wordt.

Je kunt dus meerde port forwardingen doen met poort 5900. Met de dubbele punt 0 (of 1 )achter je ip-adres selecteer je volgens mij naar welke machine er geconnect wordt.

Oké, thanks!. Ik ga het allemaal weer eens uitproberen!.

Ik laat wel weten of het is gelukt.

Bedankt tot dusver :thumb:

Helaas, het wil niet lukken. Echt alles geprobeerd!. :mad:

Alle IP adressen die ik tegen ben gekomen in mijn modem en netwerk omgeving heb ik uitgeprobeerd. Steeds krijg ik de foutmelding : “unable to connect to host: Connection timed out (10060)”

Zou ik misschien dan een soort Server moeten maken op mijn thuis PC, zodat ik op de Server kan inloggen?

Hmmm, het lijkt me toch een foutje in de instellingen (in je router). Kun je wel binnen je netwerk verbinding maken? Maar probeer ook eens met een browser te connecten. Vul het ip-adres in de adresbalk in gevolgd door een dubbele punt en 5800 of 5801 daarachter. Doet hij dat wel?

Hmmm, het lijkt me toch een foutje in de instellingen (in je router). Kun je wel binnen je netwerk verbinding maken? Maar probeer ook eens met een browser te connecten. Vul het ip-adres in de adresbalk in gevolgd door een dubbele punt en 5800 of 5801 daarachter. Doet hij dat wel?

Port 5800 of 5801, dat is toch alleen voor de Java viewer?. Het is toch port 5900?

Ik begrijp het ook allemaal niet!. Ik heb de portforwarding exact gedaan zoals beschreven op http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/SpeedTouch716WL/RealVNC.htm
Voor een andere port die ik voor een game moest forwarden, gaat alles goed. precies ook zo gedaan voor RealVNC.
Ik heb zelfs mijn Windows Firewall en virusscanner uitgeschakeld. Ook de Firewall in het modem staat disabled.

Het kan misschien alleen nog liggen aan het feit dat ik het vanmorgen vanaf mijn werkplek heb geprobeerd. Daar is namelijk een internettoegang met een Proxy configuratie script. Misschien dat die externe remote niet toestaat?

Zijn er misschien nog betere programmaatjes voor remote waar je alle instellingen gelijk kan testen?. Ik heb er wel al een paar gezien, zoals Radmin, TightVNC en UltraVNC, maar die lijken allemaal zo’n beetje hetzelfde, dus daar schiet ik ook niets mee op.

Ik zal komend weekend eens proberen om vanaf een PC van een vriend een remote op te zetten of gewoon mijn public IP assignen (DMZ).

5800 of 5801 is inderdaad voor de java enabled browser (IE6 b.v.). Maar dan kun je wel proberen of je kunt verbinden. En bij mij op het werk kan ik ook niet connecten naar mijn pc thuis, dat wordt geblocked. Je zou het eens moeten proberen bij die vriend en dat wat experimenteren in de settings. je kunt op de pc van je vriend vast wel in het config. scherm van je router komen om wat instellingen aan te passen. Bij mij werkt het namelijk wel en kan me niet voorstellen dat het bij jou niet zou kunnen werken. Succes met experimenteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan