renderer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Na dagen en dagen zoeken op het internet hier maar eens een poging:

het gaat om een pc die een onboard videkaartje had en waarin een Geforce6200 is geplaatst.
Windows XP volledig geupdate is geinstalleerd, evenals de allerlaatse Nvidia drivers.

De eigenaar van de pc krijgt echter bij een tweetal games een foutmelding (zie bijlage)

Alvorens nu de AGP kaart weer eruit gehaald moet worden om 't e.e.a. met de onboardkaart te gaan testen, vraag ik mij af of iemand die dit leest, dit probleem herkent en mogelijk zelfs een oplossing weet.

Als ik op de foutmelding ga Googlen dan kom ik ongeveer 1,5 miljard pagina's tegen met tekst. Wat wel opvalt is dat het probleem veel vaker bij Ati bezitters voorkomt dan bij op de Nvidia chip gebaseerde kaarten.

Het probleem doet zich al vrij snel na de start van de game voor. Het gebeurt ook wel eens dat het een minuut of 10 wegblijft.

Ik heb niet de illusie dat Nvidia snel op een gestuurde mail zal reagernen, vandaar maar even deze poging.

De kaart zit in een XP home systeem met een AMDXP2000+ processor met 768 MB intern aan boord. Het systeem is 101% update v.w.b. Windows / mobodrivers.

Enne, een oude "Detonator" gaan proberen is idd. een optie, alleen er zijn zoveel oude Detonators.

De 2 games waarbij het in ieder geval gebeurt zijn : Civilization IV en C&C Generals.
Bij normaal Windows / Officegebruik doet het probleem zich niet voor.
De laatste patches / updates van de games zijn eveneens geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Bijlage vergeten, komt 'ie:

O ja, ook DirectX is volledig bijgewerkt (9c). Zelfs een op het w w w staand advies om de DirectX van de CD van de game te installeren -omdat die nog wat uitgebreider zou zijn dan de oorspronkelijke Microsoftversie- heeft geen tierelier geholpen.

O ja-2, een forumtopic (game forum) over dit specifieke probleem is ook al zeer "opbeurend" om te lezen.................

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    38,1 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan