• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

renners zoeken uit speellijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perlut

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2015
Hallo,

Met een heleboel collega's spelen we jaarlijks een rennerstornooi met de voorjaarsklassiekers.
Ik heb een controle bestand gemaakt om een rennerskoers te controleren.

Alles werkt perfect. Via "verticaal zoeken" worden resultaten, renners naar verschillende werkbladen verstuurd.

Nu probeer ik, bij ingave van een rit in het blad " invulblad", de uitslag van een rit te doorzoeken naar renners die de deelnemers hebben gekozen.

Ik heb geprobeerd met verticaal zoeken maar krijg steeds een foutmelding.

We werken met 2 mogelijke ritten Klasse A = alle renners die aangekomen krijgen punten. De renners van deze ritten worden ingegeven in de kolom H .
De renners zouden moeten opgezocht worden in de kolom C
Indien de renner bestaat zou naast de uitslag (rij I)zijn codenummer moeten verschijnen rij B
Als deze niet voorkomt zou er geen code mogen verschijnen.

Dit zou veel fouten voorkomen. Nu moet ik manueel alle renners aflopen.

In bijlage mijn excell bestand. (ik heb bijna alle andere data moeten verwijderen om aan 100 Kb te komen).

Hopelijk vind iemand een oplossing die mij tijd en meerdere correcties tegenhoud.

AlBekijk bijlage Rekenblad_Mega2016 - kopie.xlsmvast bedankt

Per

Hallo,

Ik heb de code gebruikt met verticaal zoeken.
Werkt perfect!!
Scheelt zeker een 1/2 uur om alle renners te controleren.
Ik moet nu enkel de renners controleren die niet herkend worden omdat bij een naam die anders geschreven word krijg je geen uitslag.
Maar dat wist ik al op voorhand.

Nogmaals hartelijk bedankt!

Per

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan