Rente Op Rente

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisjuhh05

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Hallo Allemaal :D

Ik zit met een probleem, voor een schoolopdracht moet ik in Word met Vba werken.
De opdracht is:

wat zou het opleveren als je trouwe iedere maand een vast bedrag spaart, en rente op rente krijgt? Spaarbanken hebben daar mooie tabbellen voor, maar je kunt het ook uitrekenen.

In deze opdracht ga een Visual Basic progamma maken waarmee je voor elke opgegeven maandelijkse spaarbedrag, elke rentepercentage en elke maanden kunt laten bepalen wat het eindsaldo op je spaarrekning zal zijn.

proces: berekenen spaarbedrag
Input: maandelijks spaarbedrag, rentepercentage (op jaarbasisi), aantal maanden dat er gespaard word.
Output: Eindsaldo

Opmerking: Elke eerst dag van een maand word een bedrag op je spaarrekening gezet. Der rente word ook elke eerste dag van de maand bijgeschreven. Je haalt geen geld van de rekening af, dus je krijgt rente op rente

a) maak een interface ( Dit is me al gelukt :cool:)

b) Maak een structuurdiagram waarme het saldo na het opgegven aantal maanden sparen word berekend. Denk aan de invoercontrole
Voeg de bij behoredne code toe,Tip: daar het aantal maanden als interger te declareren word het gelezen getal afgerond op een heel getal

Ik weet dat ik veel vraag, maar ik kan nergens de codes vinden voor het Vba, om rente op rente te berkenen, en het grootste probleem: Het moet morgen af
Tis laat maar, morgen om 14.00 moet ik het inleveren, dus mensen met tips, die zijn heel erg welkom :thumb:

Super bedankt.
GRoeten Melissa :rolleyes:

Tip: begin eerder...:rolleyes:

Hoewel je er niets aan hebt, had je er beter aan gedaan om even bij de mededelingen te kijken. Dan had je dit topic wel gezien.

edit: een klein hintje kan wel.

Ik heb geen verstand van VBA maar wel van PHP. Wat je moet doen is een variabele (Als dat kan) mee laten lopen die het eindbedrag vertegenwoordigd.

Voor elke 12 maanden doe je die variabele keer de rente...

Laatst bewerkt:
Zie mijn aanpassing, wellicht heb je er wat aan...

Dank u, ik ga het meenemen, en ga kijken of ik een één of andere tabel kan maken ofzo :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan