• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rentes berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan1986

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Beste allen,

Ik ben op zoek naar de rentes over de jaren heen. In dit geval moet de rente gelden vanaf 01-01-2011. Ondanks dat het begin eerder is dan deze datum (bv 11-12-2009). maar als de periode later in gaat (bv 11-09-2011, zie kolom D) dan wil ik dat de rente vanaf dan wordt berekend. Bij einde periode wil ik naar rato de rente berekenen. Dus eindigt de periode op 20-07-2015 (kolom E), wil ik dat naar rato van dagen de rente in de kolom van 2015 (kolom J) hebben. Het moet wel rente op rente zijn. Dus de rente van 2011 moet bij het begin van 2012 er bij worden opgeteld en daar moet de rente van 2012 dan over gaan.

Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het graag.

grBekijk bijlage rentes.xlsx

En wat is nu je probleem?

voorbeeldje wordt veel duidelijker wanneer er antwoorden in staan. ook al zijn ze met de hand berekend.

Laatst bewerkt:
Dag Gertjan,

Bijgaand een bestandje met een renteberekening. Ik heb die van 560,00 ingevuld. Misschien heb je wat aan de gebruikte formules. Hiervoor moet je de beveiliging opheffen (zonder wachtwoord).

Groet, Jan

Bijlagen

om de formules eenvoudig te houden zijn er een paar hulprijen toegevoegd.
verder zie grijze cellen (de formules in de grijze cellen zijn sleep baar.)
de formule berekend het aantal rente dagen in een jaar en dan met rente op rente maal de dag rente.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage rentes svp vereenvoudigd v2.xlsxHoi Sylvester Ponte,

Bedankt voor je bestandje. (de andere ook maar van Sylvester komt het dichtsbij wat ik zoek)
Ik heb in de bijlage handmatig de bedragen ingevuld die ik verwacht daar te komen. Kan je hier een formule van maken?
de nominale bedragen in kolom F zijn de bedragen incl rente tot 31-12-2010. Ik wil dus de rentes weten vanaf die datum.

Als het mogelijk is wil ik in de jaren nadat het periode geëindigd is nul zien in de cellen.

alvast bedankt

als je de datum in G2 veranderd in 31-12-2010 veranderd klopt het met jouw getallen.

het houdt wel in dat je over de tijd daarvoor geen rente krijgt.

waarom staat dan de begin datum op in jouw bestand op 11-12-2009?

De datum 11-12-2009 staat er omdat toen de renteperiode in ging. We hebben echter alleen tot 31-12-2010 rente doorgevoerd (vandaar dat de bedragen incl rente zijn tot 31-12-2010)
Ik zoek dus iets in een formule waar de datum van ingang leidend is behalve als de datum voor 31-12-2010 valt dan moet uitgegaan worden vanaf 31-12-2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan