Reparatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheryl

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
54
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een virus. Dat virus ging met geen één anti-virus weg en nu is het zover dat de pc niet meer opstart. Ik neem aan dat dit door het virus komt.
Hij start op, dan zie ik het windows vlaggetje en dan sluit hij uitzichzelf helemaal af en wordt het stil. Dit herhaalt zich. Ik heb F8 al geprobeerd, maar welke optie ik ook probeer, hij valt steeds uit.
Nu vroeg ik me af of een repair een optie is. Ik heb de Windows Home Edition 2002 cd-rom die erbij hoort.
Nu is mijn vraag: zal ik de repair doen? Of morgen naar de computerzaak gaan? (Wat weer veel geld kost?)

En verlies ik mijn bestanden wanneer ik de repair uitvoer? En ik weet niet welk service pack geinstalleerd is op mijn pc. Dus dat vormt ook alweer een complicatie. Ik zou ook een slipstream kunnen maken, die staat al klaar, maar ik heb geen cd-r of cd-rw.

Alvast bedankt!
 
Hoi...

Je zou eens idd een repair kunnen overwegen.Dit heeft geen invloed op je bestanden.

opstarten van de XP-CD, en direct, nadat dat gevraagd wordt, kiezen voor R(eparatie), dus NIET voor Windows installeren.

Dan kom je in de z.g. recovery-console: zie: http://support.microsoft.com/kb/314058/NL

(Scrollen naar: " De herstel-console gebruiken" )

Achter de prompt trommel je:

chkdsk /r

fixboot

fixmbr

Allen gevolgd door "enter".

Als de laatste opdracht is afgewerkt : exit",
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan