Reparatiewinkel beginen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjan111

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Hallo,

Ik wil graag een software/hardware reparatie winkel/service beginnen. Heeft iemand tips voor:
  • Hardwarematige reparatie eventuele leuke tips
  • Softwarematige reparatie eventuele leuke tips
  • Facturatie, heb ik al, alleen het is niet de beste. (gratis zal nooit perfect zijn.) (facturatie programma moet gratis zijn).
  • Winkels voor goedkope inkoop (als er een onderdeel vervangen moet worden)
  • Bepaalde services die ik kan aanbieden (graag het idee erachter een beetje uitleggen)
  • Overige tips

Ik heb zelf al:
  • Simpelfact als facturatieprogramma. (is niet het beste, maar ik kan niet te veel verwachten als het gratis is).
  • Computer APK, softwarematige fouten opsporen en verhelpen. Hardware controleren en klant over de verouderde/kapotte hardware componenten inlichten. Koelpasta vervangen en stofvrij maken.
  • In principe alle vormen van hardware en software reparatie's.

Alvast bedankt voor alle tips.

M.v.g.

Laatst bewerkt:
In het algemeen geld op dit forum dat je zelf al een begin probeert te maken met het oplossen van je vraag. Daar waar je dan vast loopt geven we graag tips. Dat geld zeer zeker voor oplossingen waarbij jij geld gaat verdienen en wij gratis onze tijd ter beschikking stellen. Dus aan jou de vraag wat je zelf al bedacht hebt?

Nu nog een kvk nummer, btw nummer en bankrekening en je kunt van start. Veel succes

- Hardwarematige reparatie eventuele leuke tips
Geen directe tips (ben geen hardware man) maar bekijk reparatie / disassemblage filmpjes op Youtube
- Softwarematige reparatie eventuele leuke tips
Maak altijd eerst/direct een image van de harde schijf (bijv. m.b.v. Clonezilla Live cd), zodat je altijd weer terug kunt als er iets mis gaat of je geprobeerde oplossingen de situatie verergerd hebben.
- Facturatie, heb ik al, alleen het is niet de beste. (gratis zal nooit perfect zijn.) (facturatie programma moet gratis zijn).
Geen tips. Zorg er alleen voor dat je een uurtarief declareert die je in staat stelt om ook te overleven als er tijdelijk níet voor alle werkuren facturabele opdrachten zijn (of een klant niet kan betalen etc.)
Bovendien wordt je minder serieus genomen als je standaardtarief (eigenlijk) een vriendenprijs is.
Minimaal zou ík 35 euro / uur excl. btw excl. materiaal rekenen. Natuurlijk kun je ook een prijs vooraf afspreken, maar maak die dus niet te laag en begroot je uren niet te krap.
- Winkels voor goedkope inkoop (als er een onderdeel vervangen moet worden)
Geen tips. Ben geen hardware-man.
- Bepaalde services die ik kan aanbieden (graag het idee erachter een beetje uitleggen)
Ondersteuning bij het zoeken (en evt. backup) van drivers, het (automatisch of periodiek) backuppen van gebruikersdata, gebruikersinstructie over het gebruik van de pc in het algemeen (muis, toetsenbord, standaardprogramma's, standaard systeembeheerprogramma's, koppelen met draadloos netwerk etc.)
- Overige tips
Communiceer met je klant. Als je (ziet aankomen dat je) met de afgesproken uren niet uitkomt of er moet (onverwachts) een grote(re) investering worden gedaan door de klant (of door jou, maar namens de klant) laat de klant de keuze maken of je verder mag of niet. Dus laat het niet zover komen dat jij al meer uren of geld er in gestoken hebt dan afgesproken en je pas daarná de klant ermee confronteert.
Praat met de klant dat je een oplossing gaat vinden/maken voor zijn probleem; ga hem alleen in algemene termen vertellen wat je gaat doen, en laat de techno-termen er zoveel mogelijk uit.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan