Reparen-Herstellen XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

minymy20

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Mijn XP home installatie CD is een versie met sp 1. Nu wilde ik mij installatie overschrijven om verloren data te herstellen,dit lukt mij niet. Nu heb ik begrepen dat dit herstellen van XP wel gaat met een installatie CD met geintegreerde sp2."Die ik ook in mijn bezit heb".
Nu is mijn vraag : Als ik deze CD gebruik wat gebeurd er dan, overschrijf ik dan de XP en worden dan de beschadigde XP componenten gerepareerd en blijven de overige applicaties dan gewoon functioneren? Of moet alle applicaies weer opnieuw geinstalleerd worden.
Ik begrijp wel dat ik dan alle XP updates opnieuw moet downloaden.
Wie kan mij daar uitleg over geven.

RoMa

met overschrijven verlies je alles ja.
Je kunt ook een windows repair doen, dan blijven al je bestanden en programma's bewaard alleen windows home onderdelen worden overschreven.

Windows repair

eej
gewoon de instalatie cd erin doen ,
en normaal instaleren wat je altijd oet en dan goed lezen , in de instalatie setup
dan krijg je een 3 functie op alleen windows te deinstaleren en erop nieuw op te gooien ,
dan hoef je hem niet helemaal te formateren, je pragramma;ss blijven erop sataan weet ik niet zeker, maar je data zoieoz

Ik weet nog niet wat je precies gaat doen, maar ik geef een waarschuwing. Ook ik heb destijds XP overschreven en alle gegevens in Outlook Express waren verdwenen. Tot het adresboek aan toe. Na installatie stuurt Microsoft direct enkele mails en de inkomende post wordt overschreven zodat recover niet meer mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan