Repartie LG P920 ~ Gevolgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo,

Ik heb 24 oktober de LG Optimus 3D (P920, andoid 2.2) gekocht. (€500)
Ik ben er zo blij mee. Had hem helemaal naar mijn zin gemaakt.
Hij was ook geroot maar had blijkbaar nog cwm (ClockWorkMod) erop staan.:eek:
Maarja, op 21 november zou er dus een update voor uitkomen, android 2.3.
Ik wil hem 's avonds dus updaten naar android 2.3 zonder te weten dat cwm nog geinstalleed is.
Hij wilt dus rebooten voor de update, en komt dus in het recovery menu van cwm. :eek:
Dusja, ik heb wat dingen geprobeerd om het te herstellen. Maar het is voor mij echt onhaalbaar.

Ik heb hem gisteren dus naar Media Markt teruggebracht voor reparatie, wetende dat dit waarschijnlijk niet onder de garantie zal vallen (Toch?:o). Maar wat kan ik nu verwachten? zullen ze gewoon opnieuw de software herstellen? Zou dit geld kosten, zo ja, hoeveel ongeveer?

Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten. :o
Graag wat reacties met eventuele ervaringen en opmerkingen. :thumb:

Thnx
Ginojo

Hoi,

Ik zou Lg morgen bellen misschien geven die wat duidelijkheid;)

@modag: dat had ik inderdaad dus al gelijk gedaan. op 22 nov een email gestuurd smorgens. kreeg smiddags een mail trg met de bevestiging om er mee naar mn aankoopwinkel te gaan om hem te laten sturen. Toen heb ik smiddags nog even gebeld. Maar die andiveerde me hetzelfde. :o

Dusja, daar word ik ook niet egt veel wijzer van. :eek:

Goedemorgen,

Inderdaad denk dat er weinig anders op zit.;)

In de eerste plaats: door rooten vervalt de garantie. Heel simpel, omdat je op die manier "onder de motorkap" gaat zitten rommelen aan dingen waar je beter af kan blijven omdat je daardoor de werking van het apparaat kan aantasten en mogelijk het apparaat zelfs kan beschadigen. Fabrikanten hebben die mogelijkheid daarom ook niet voor niets afgeschermd. Ga je er toch in zitten knoeien, vervalt de garantie (en vanuit het oogpunt van de fabrikant, is dat terecht...)

Ik verwacht dat ze het toestel even doorlichten, en vervolgens een harde herinstallatie uitvoeren (dus: alles eraf, en opnieuw de standaard software installeren). Risico dat het ding als gevolg van die root+mislukt installatie kapot is, is klein. Je zal waarschijnlijk wel moeten betalen voor de reparatie. Reken er maar op dat zoiets al snel € 150,- of meer kost. (opsturen, onderzoeken, repareren). Als de mensen van LG in een goede bui zijn, passen ze misschien een coulanceregeling toe.

Even voor de interesse, :$

Ik heb toen mijn telefoon opgestuurd naar lg via mediamarkt en werd ongerepareerd teruggestuurd omdat ie idd buiten de garantie viel. was wel ff balen. Toen heb ik um naar een reparatiebedrijf in nuth gestuurd (zuid-limburg). Kreeg hem vrij snel terug een aangezien ik niets van een rekening ofzow had gekregen dacht ik dat ie gerepareerd was. MAar gek genoeg was hij gerepareerd. Onder garantie. Met mooi hoesje erbij gekregen enz. Dus was heel blij. Lang mn telefon gebruikt tot er helass 2 maanden trg weer iets mis ging. De bootloader crashte ofzow, maar kon ik vrij simpel oplossen door opnieuw te flashen

En dit was het verhaal van mijn LG P920. Hij leefde nog lang en gelukkig. ;)

Bij deze gaat het topic op slot aangezien hij al ouder dan 3 maanden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan