repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandsmurf

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2011
Berichten
46
Hoi allen,

Vanwege een slecht draadloos signaal in de huiskamer een repeater aangeschaft ws-wn560n2, deze dezelfde ssid gegeven als mijn router.

Als ik nu met een scanner kijk zie ik twee dezelfde ssid staan mijn vaste router en de repeater deze geeft in de woon kamer een sterker signaal, beide staan ze op het zelfde kanaal.

In de huis kamer geeft de router een sterkte tussen de -75 en -80 en de repeater tussen de -55 en de -60 een behoorlijke verbetering denk ik.

Nu de vraag: a moeten beide de zelfde ssid hebben, en moeten beide het zelfde kanaal hebben, kan ik het kanaal van de repeater nog veranderen.
b als ik in de router wil lukt met dat met 192.168.1.254 , maar het lukt me niet meer om in de repeater te komen om instellingen te wijzigen, lukt alleen als ik de repeater terug zet naar de fabriek instelling.

Repeater heeft een ander nummer gekregen was 192.168.10.1 is nu 192.168.1.53 als ik dit nummer invoer dan gebeurt er niets.

Dus de hoofd vraag hoe kom ik in de repeater.

Met vriendelijke groet,

Brandsmurf
 
Helaas zie ik nergens een handleiding van het apparaat , dus ténzij iemand precies dezelfde heeft wordt het lastig om je vraag beantwoord te krijgen.
Als ik het zo lees zou (als je op je draadloze router op de WPS knop drukt en daarna op de (WPS) knop van de ws-wn5602n2) de verbinding (en instellingen) automatisch tot stand moeten komen, dus zou je zelf niets hoeven aanpassen/instellen.

Simply plug in the device into a power socket and push the button and your ready to go.

De vraag is dus: Heeft je draadloze router wel een WPS knop?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Bedankt voor je reactie.

Mijn modem is een zyxel p2812hnu-f1, deze heeft ook een wps knop ik heb de beide knoppen ingedrukt, maar daarnaast handmatig de repeater ingesteld, volgens mij werkt alles naar behoren, alleen de vraag is klopt het dat de repeater het zelfde ssid nummer en kanaal moet hebben als het modem.

De repeater heeft een ander nummer gekregen 192.168.1.53 was 192.168.10.1 als ik het nummer 192...53 invoer gebeurt er niets, kom dus niet meer in de repeater.
Ik wil het kanaal nummer veranderen omdat modem en repeater op het zelfde kanaal zitten.

Gr,Brandsmurf
 
Dat je handmatig hebt lopen, uh, klungelen is me duidelijk, maar de bedoeling van mijn vorige posting was juist dat je het apparaat aansluit zoals ZIJ het bedoeld hebben. Reset het apparaat dus weer naar de fabriekswaarden en ga met het WPS verhaal aan de slag.
Werkt dat goed, dan kun je meteen kijken welke SSID de repeater uitzendt en op welk kanaal (bijv. via een programma zoals inSSIDer). Daarna kun je dan evt. handmatig aan de slag, met in het achterhoofd hoe ZIJ het bedacht/bedoeld hebben en wat zéker (goed) werkt!

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs bedankt voor het meedenken, repeater werkt naar behoren.

Gr.Brandsmurf
 
Graag gedaan en fijn dat het resultaat goed is. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan