Reperteren met band 3 koptelefoons / audiosplitter gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwisT

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Hallo,

Ik heb met 2 andere mensen een band. De drummer heeft een electrisch drumstel, en er is een gitaar en basgitaar. Aangezien we in de huiskamer vaak savonds oefenen kunnen we geen overlast maken.

Daarom dacht ik: Zou ik een klein mengpaneel kunnen kopen, en daar in de hoofdtelefoon jack een audio splitter naar 3 ingangen kunnen doen, zodat we alle 3 een koptelefoon op kunnen doen, en elkaars instrumenten dus horen.

En is dit veilig voor onze instrumenten? En werkt het goed?

Al vast bedankt voor de antwoorden!

Hallo,

Je zou inderdaad een klein mengpaneeltje kunnen kopen. Zelf wil ik ongeveer hetzelfde als wat u wilt. Ik heb een klein goedkoop dingetje gekocht, gewoon tulpje erin en in de jack uitgang stop je een splittertje. Het werkt prima bij mij en het is niet schadelijk voor instrumenten, tenzij je natuurlijk ingang op ingang gaat aansluiten ofzo.

Zelf heb ik een promix 50s van Velleman. Echt een goedkoop dingetje, werkt prima: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=2331.
Qua splitter heb ik een wat duurdere splitter gekocht, ik wil wel gewoon het beste geluid natuurlijk. Maar je zou met zoiets en een paar verloopstekkers van 3,5 naar 6,3 ook aardig uit de voeten moeten kunnen: http://www.electricchalk.com/2008/10/31/cool-headphone-splitter-for-the-classroom/.

Dus even uitgelegd.:
De instrumenten gaan naar de mixer. Ik weet niet of je een stagebox gebruikt. Anders moet je een mixer zoeken met meerdere kanalen, in jouw geval dus 3.
In de mixer headphone output doe je een splitter en daar sluit je de koptelefoons op aan.
Je kunt dan nog eventueel in de main output een tulp-mini jack kabel doen zodat je bijvoorbeeld op kan nemen. (niet per se nodig)

Dus even nog terugkomen op jouw vraag: een klein mengpaneel met splitter is veilig voor je instrumenten en het werkt prima aangezien er niet veel mis kan gaan. (denk er wel aan dat bij een goedkopere splitter met elke koptelefoon die je aansluit het volume iets zakt)

Hopelijk heb je er wat aan en bij vragen hoor ik het graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan