Reply-adres op "lastige" server.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Goedeavond dames, heren,

Voor een applicatie die ik aan het ontwikkelen ben is het nodig dat klanten mails naar het bedrijf kunnen sturen (vanuit de web-interface) en dat het antwoord automatisch naar het e-mailadres gaat dat in dat web-form is ingevoerd. Het eerste deel is niet zo'n probleem, de mails komen aan.

Echter accepteert de betreffende SMTP server als afzender alléén de gebruikersnaam waarmee ingelogd is (het e-mailadres van het bedrijf dus). Bij een reply gaat het antwoord dus ook standaard naar het bedrijf zelf.

Nu heb ik een Reply-To header toegevoegd, maar dan wordt het antwoord standaard gericht aan het bedrijf én de klant. Ik wil graag dat automatisch alleen de klant als geadresseerde wordt aangemerkt.

Mijn vraag is, zijn hier mensen die ook eens met dit bijltje hebben moeten hakken en hoe hebben jullie dat opgelost?

Bij voorbaat dank.

Groeten, Erik

Problem solved.

Het lag niet aan het mailprotocol of wat dan ook, het probleem lag bij PHPMailer (de mail-class die ik gebruik). Bij het opgeven van een afzender terwijl er (nog) geen "reply-to" is ingesteld, wordt de afzender automatisch aan de "reply-to" lijst toegevoegd. Door eerst een "reply-to" adres op te geven en daarna de afzender is het probleem opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan