Ik gebruik Microsoft SQL Server 2012 Report builder 3.0 om eenvoudige ad hoc rapportages samen te stellen uit onze personeels en salaris pakket.
SemanticQuery semanticmodeling wordt door de leverancier hiervoor gebruikt.
Ik zit met het volgende probleem:
Ben bezig met het samenstellen van een rapportage FTE en aantal medewerkers.
Nu is het zo dat er zogenaamde classificatie aan medewerkers worden toegekend (OOP, OBP, OP, DIR, LIO en NIL). Hier hangt dus een aantal FTE en medewerkers aan.
Echter als er gerapporteerd moeten worden dan gelden alleen de aantallen OP en OBP.
Dus OOP, LIO vallen onder OP en DIR en NIL vallen onder OBP.
Ik heb dus een formule gebruikt die de naam van OOP en LIO omzet naar OP en DIR en NIL als OBP ziet.
=IIF((Fields!Classificatie.Value).ToString().Contains("OOP"),"OP", IIF((Fields!Classificatie.Value).ToString().Contains("LIO"),"OP", IIF((Fields!Classificatie.Value).ToString().Contains("DIR"),"OBP", Fields!Classificatie.Value)))
Nu is mijn vraag hoe kan ik in het overzicht ervoor zorgen dat deze nu de verschillende soorten OBP en OP als een geheel ziet en ook de fte en medewerkers daarvan optelt.
Nu ziet deze ze logisch nog als aparte velden.
In de bijlage het voorbeeld en de huidige output van het rapport.
Misschien is de oplossing vrij eenvoudig.... ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
m.v.g.
Leon
SemanticQuery semanticmodeling wordt door de leverancier hiervoor gebruikt.
Ik zit met het volgende probleem:
Ben bezig met het samenstellen van een rapportage FTE en aantal medewerkers.
Nu is het zo dat er zogenaamde classificatie aan medewerkers worden toegekend (OOP, OBP, OP, DIR, LIO en NIL). Hier hangt dus een aantal FTE en medewerkers aan.
Echter als er gerapporteerd moeten worden dan gelden alleen de aantallen OP en OBP.
Dus OOP, LIO vallen onder OP en DIR en NIL vallen onder OBP.
Ik heb dus een formule gebruikt die de naam van OOP en LIO omzet naar OP en DIR en NIL als OBP ziet.
=IIF((Fields!Classificatie.Value).ToString().Contains("OOP"),"OP", IIF((Fields!Classificatie.Value).ToString().Contains("LIO"),"OP", IIF((Fields!Classificatie.Value).ToString().Contains("DIR"),"OBP", Fields!Classificatie.Value)))
Nu is mijn vraag hoe kan ik in het overzicht ervoor zorgen dat deze nu de verschillende soorten OBP en OP als een geheel ziet en ook de fte en medewerkers daarvan optelt.
Nu ziet deze ze logisch nog als aparte velden.
In de bijlage het voorbeeld en de huidige output van het rapport.
Misschien is de oplossing vrij eenvoudig.... ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
m.v.g.
Leon