Reports in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

annetiti

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Berichten
195
Hallo

Ik heb het volgend probleem
- via een formulier kan de gebruiker een selectie maken van wat hij wenst te printen
vb: alle records waarvan geboortedatum >= 1960 --> via vba wordt de query opgesteld en het rapport weergegeven in afdrukvoorbeeld.
DoCmd.OpenReport "Rapport_geboortedatum", acViewPreview, , strreport --> strreport bevat de selectie

- het rapport wordt correct weergegeven in afdrukvoorbeeld --> blijft openstaan

- de gebruiker doet een tweede selectie vb > = 1955 --> deze wordt niet weergegeven omdat het vorig rapport nog openstaat.--> uiteraard is de vba opdracht dezelfde maar een andere sql
Ook het rapport is dezelfde.
DoCmd.OpenReport "Rapport_geboortedatum", acViewPreview, , strreport --> strreport

Vraag: is het niet mogelijk om beide rapport weer te geven en indien wel hoe moet dit?

Groeten Annetiti
 
Annetiti,

De beide jaartallen in de filter van het OpenReport samenvoegen.

Dus waar geboortejaar = 1960 or geboortejaar = 1955

Als je al kunt selecteren dan is een meervoudige selectie ook mogelijk.

Het is mijns inziens overbodig om >= 1955 samen te voegen met >= 1960, want bij >=1955 wordt 1960 al meegenomen!

Groeten, Paul
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Dit mag juist niet.
De gebruiker moet beide raporten apart kunnen vergelijken.

Manueel kan ik het oplossen door het rapport met "Opslaan Als" te gebruiken. Hiervoor heb ik nog niet de juiste code gevonden in VBA.
groeten Anne
 
Anne,

Je wilt dus 2 previews laten zien.

Dit gaat niet zover mijn kennis gaat (ook getest).
Kun je niet een kopie van het gebruikte formulier maken in het database venster en dan deze beide formulieren naast elkaar openen.
Heb je ook een overzicht, alleen op formulieren!
Je kunt daarna altijd nog op de knop drukken om echt te printen (geen preview).

Groeten, Paul
 
reports

Dit was een voorbeeld.
Wat ik wens is 2-maal eenzelfde rapport te kunnen openen als de sql statement gemaakt wordt via VBA. maw er zit geen vaste sql statement in het rapport deze wordt gemaakt in de gebeurtenisprocedure.
Probleem momenteel is dat als het rapport open staat en je geeft in het formulier een andere criteria dat je rapport niet wordt aangemaakt maw je krijgt geen ander tabblad met het resultaat van het rapport. Je moet het eerste rapport sluiten.

Een gebruiker moet twee identieke rapporten (rpt-object) vergelijken maar met andere criteria's vooraleer hij deze afdrukt.

groeten Anne
 
Anne,

Zijn de criteria voor het rapport en het geselecteerde op het formulier niet hetzelfde?

Groeten, Paul
 
reports

Dag Paul
De criteria worden ingegeven in het formulier. Er staan verschillende criteria in het formulier. Klik de gebruiker op Ok dan wordt het sqltekst opgesteld die gebruikt wordt in het docmd.openreport,.
Het resultaat = rapport blijft open
de gebruiker klikt op het tabblad om het formulier te activeren en stelt een bijkomende criteria in dat rapport wordt niet opgesteld omdat het ander nog open staat.
Nu id de vraag kan je geen 2 rapporten openen.
groeten anne
 
Kan je wat meer uitleg geven?
Wat betekent aparte instance maken?

groeten annetiti
 
Je kunt van een rapport en formulier een soort kopie (instance) maken door een variabele te definiëren als 'nieuw' rapport of formulier.
Voor jouw voorbeeld komt er dat in code ongeveer zo uit te zien:
Code:
DoCmd.OpenReport "Rapport_geboortedatum", acViewPreview, , "geboortejaar>=1955"

dim r As New Report_Rapport_geboortedatum
r.Visible = True
r.Filter = "geboortejaar>=1960"
r.FilterOn = True
r.Move 1000
 
Anne en Harry46,

Annie was net te laat met mijn oplossing, maar die komt bijna op hetzelfde neer.

Maak van het rapport welke je gebruikt een kopie met bv. dezelfde naam en een 2 erachter.
Maak nu op je formulier een tweede printknop met daarachter dezelfde code als bij de huidige printknop maar verander alleen de rapportnaam in de naam met die 2 erachter.

Nu heb je 2 voorbeelden die je kunt bekijken.

Groeten, Paul
 
Hartelijk dank voor de oplossingen.
Ik heb voor een 2de rapport geopteerd.

groeten Annetiti:)
 
query herhalen met data uit tabel

ik heb geen idee of mijn titel juist is. Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en mij op weg kunnen helpen waar te zoeken.

Ik heb een tabel met namen van medewerkers.
jan
piet
kees
Ik heb een tabel met acties (naam medewerker, deadline, actie)
jan 1-2-2012 muur verven
piet 1-5-2012 rapport inleveren
jan 1-3-2012 verslag inleveren

Ik heb een rapport (gebaseerd op een query) die per medewerker de acties verzameld.
jan 1-2-2012 muur verven
jan 1-3-2012 verslag inleveren

piet 1-5-2012 rapport inleveren

Nu kan ik netjes per medewerker een rapport uitprinten. Maar kan ik automatisch voor iedereen een print maken ahv de tabel namen.

Nu heb ik per persoon een query gemaakt en via een macro alles achterelkaar gezet maar als er dan een nieuw persoon komt moet ik de query en de macro aanpassen wat omslachtig is.

ik denk iets met een loop maar geen idee waar ik moet zoeken of hoe het werkt. dus eerst het rapport met het eerste record en dan met het tweede record.

alvast bedankt.
 
Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken) Bovendien stel je je vraag in iemand anders zijn topic, is ook niet toegestaan. Kortom een eigen vraag maken a.u.b.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan