repost nieuwsgroep?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
Berichten
453
weet er iemand hoe ik in een nieuwsgroep om een repost van enkele rar-bestanden kan vragen.

ik gebruik newsbin pro, moet ik hier dan in de toolbar op post gaan staan,en zo een post doen met deze vraag?

mario
 
Misschien kun je beter een progje gebruiken als FTD.
Daar krijg je een compleet overzicht wat er in de nieuwsgroepen staat en kun je ook met een paar klikken reposts en/of par aanvragen meer info kun je vinden op http://forum.ftd.nu/
 
Yep FTD ruled! Die is speciaal hiervoor gemaakt.
En anders met newsbin pro een reshare vragen dmv [resh] tags in de subject evenals de exacte delen die je zoekt.
 
FTD is inderdaad goed maar als je daar om een repost wil vragen moeten de files maar net door iemand uit de FTD communitie gepost zijn.

ten tweede neemt FTD geen nieuwe leden meer aan.
 
klopt dat ftd geen nieuwe leden meer aan neemt helaas.
weet iemand hoelang deze ledenstop duurt?

dus het kan wel via niwsbin?

mario
 
Volgens mij is FTD op het moment down:(
Hopelijk is dat maar tijdelijk.

Voor het vragen van repost of het lezen van alleen tekst berichten op een nieuwsgroep, gebruik ik liever Agent
 
Je kunt in de groep waar de bestanden staan reageren door: REQ bestandsnamen, helaas wordt dit zelden gelezen.
 
even een tipje ;)

in nieuwsgroepen heerst toch wel een bepaalde sfeer ga niet zomaar repost verzoeken enz doen in de groepen.
de meeste mensen die in de groepen zitten zijn niet erg tolerant tav newbees en gaan zeer zeker niet helpen.
het verkeerd plaatsen van een verzoek leid dan ook niet zelden tot flamewars ( flink harde uitspraken aan jouw adres ) en zelfs als je je mail adres vermeld niet zelden tot andere onaangename zaken.

Ga eerst eens een tijdje de groepen volgen ( puur lezen ) hoe de sfeer daar is en steek je licht op bij verschillende sites over hoe te reageren en te doen in newsgroups.
 
dank je voor je advies!

maar vind het wel jammer dat ik een film heb gedownload en een stuk of 9 rar's mis.ik heb wel de par file's ,kan ik hier iets mee?

ik weet trouwens niet of het toegestaan is om op helpmij adressen van nieuwsgroepen door te geven of te vermelden?

mario
 
Geplaatst door mario-angela
dank je voor je advies!

maar vind het wel jammer dat ik een film heb gedownload en een stuk of 9 rar's mis.ik heb wel de par file's ,kan ik hier iets mee?

ik weet trouwens niet of het toegestaan is om op helpmij adressen van nieuwsgroepen door te geven of te vermelden?

mario

met par files zou je als je er genoeg hebt de ontbrekende rars mee kunnen repareren daarvoor heb je quickpar nodig kijk hier eens
http://www.binaries4all.nl/quickpar/ je moet dan wel ook de incomplete rar files gedownload hebben.
 
zie mijn vorige bericht

als je ze echt compleet mist moet je minmaal 9 par files hebben.
 
het is gelukt met de par-file's.ik heb nu de complete download.

hoe kun je nu het beste zien wat er overal gepost wordt?via ftd lukt het dus niet vanwege ledenstop.zijn er nog andere manieren?heb wel een forum gevonden,ftd forum,waar je wat info kunt zien.

mario
 
je zult zelf op zoek moeten gaan naar info waar wat staat.
tav de huisregels komt dit een beetje in het gedrang ;)
 
goed, en die huisregels accepteren we!

ik had hier eerder in de post de volgende vraag gesteld:


ik weet trouwens niet of het toegestaan is om op helpmij adressen van nieuwsgroepen door te geven of te vermelden?

mag dit of is dit ook niet toegestaan i.v.m. huisregels?
 
nieuwsservers heb ik zelf geen problemen mee mits er niet bij vermeld wordt wat er gepost is ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan