requery op formulier en query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers, vanaf het formulier : “Fkies_hotelreservering_aktief” open ik het formulier : “Fhtlbkng_aktief”.
Om na bijwerking van naw gegevens en/of status vervolgens terug te keren naar formulier : “Fkies_hotelreservering_aktief .
De wijzigingen zouden dan op het formulier : “Fkies_hotelreservering_aktief “ zichtbaar moeten zijn.
Dit werkt ook omdat ik bij het sluiten van formulier de volgende opdracht heb staan :
HTML:
=Forms!Fkies_hotelreservering_aktief!tekst34.requery

Alleen als ik de act code (status) van aktief op vervallen zet dan zou het betreffende record bij terugkeer naar het formulier : “Fkies_hotelreservering_aktief” niet meer zichtbaar moeten zijn. Dit is echter wel het geval.
Pas als ik het formulier : “Fkies_hotelreservering_aktief” afsluit en opnieuw opstart is het betreffende vervallen recordvet verdwenen.
Waarschijnlijk moet ik bij het verlaten van het formulier : “Fhtlbkng_aktief”. de query : “Qhtlbkng_aktief” die de basis is van het het formulier ook opnieuw laten uitvoeren met een requery alleen hier kom ik niet uit.
Hoe kan ik dit het beste doen en als dit kan in een opdracht met de nu reeds gebruikte requry ??
Hoor graag van u. Thanks Friend

Even recapituleren: Je hebt een actief record geopend in een formulier dat alleen actieve records toont, en opent vanuit dat formulier een ander formulier. Vervolgens sluit je het tweede formulier, en werk je de gegevens bij op een tekstveld. Het oorspronkelijke record zou nu van status kunnen zijn veranderd, dus van actief naar niet-actief?
Als dit de situatie is, dan is het wel logisch dat je het record nog steeds ziet, ook al is het niet meer actief. Het record was namelijk al geopend. Je zult dus eerst naar een ander record moeten gaan, om de query van het formulier bij te laten werken.
Als het goed is, vind je het record dan niet meer terug. Hetzelfde effect bereik je uiteraard ook door het formulier te sluiten, en weer te openen.
Eenzelfde effect overigens bereik je als je op het formulier zelf de actief instelling zou kunnen veranderen. Je opent een actief record, zet hem (bijvoorbeeld met een checkbox) op inactief, en ziet dan nog steeds het record op het scherm... Pas bij doorbladeren en terugbladeren verdwijnt het record van het scherm.
Wil je het record dus in het oorspronkelijke formulier niet meer terugzien, dan zul je dat formulier moeten sluiten bij het openen van het tweede formulier, en bij afsluiten daarvan weer openen. Dan weet je zeker dat het record niet meer te zien is.

Michel, je recapitulatie klopt perfect. Wat ik van jou begrijp is dat het dus niet mogelijk is om dit te verwezelijken zonder naar een volgend of eerder record te gaan of zonder afsluiten en heropenen. Nou ja ...... daar moeten we dan maar mee leven ... het had zo mooi geweest .... :confused: Maar toch bijzonder veel dank voor je hulp opnieuw. :thumb: Friend

Ik zou het sluiten en heropenen dus regelen vanuit het tweede formulier. (Sluiten kan uiteraard al vanaf je eerste formulier... :) )

Michel, Thanks. Ik heb het sluiten van het eerste formulier gedaan na cmd van het openen van het 2e formulier. En bij het sluiten van het 2e formulier laat ik nu de 1e weer openen. :d Bedankt. Geniet van de zon :thumb: Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan