Goedemiddag,
Ik heb een access-bestand voor mezelf gemaakt om eten en gewicht bij te houden. (Ja, daar bestaan al sites en apps voor, maar ik het vind het leuk dit zelf in elkaar te knutselen
)
Ik heb een ongebonden Formulier (fMenu). Dit is mijn dashbord/menu.
Op dit ongebonden Formulier heb ik twee formulieren als Sub-form toegevoegd.

Ik loop tegen twee dingen aan:
Wanneer ik in het linker formulier een record toevoeg, dan is die niet vanzelf zichtbaar in het formulier bovenin.
Verder wil ik graag dat de twee formulieren uit zichzelf naar "beneden" gescrollt blijven zoals op het screenshot het geval is. Laatste record onderaan in beeld. En nee, ik wil de volgorde niet omdraaien.
Bij het opstarten van het bestand lukt dat met:
Dezelfde functie laten lopen bij AfterUpdate en/of DataChange(ByVal Reason As Long) heeft geen effect.
Verder:
Je kan als gebruiker het formulier 'Journaal' openen. Deze komt dan fullscreen in beeld (DoCmd.Maximize, popup & modal = Yes)
Als je dit Journaal weer afsluit wil ik graag dat de aanpassingen zichtbaar zijn verwerkt in het Overzicht en dat het overzicht de focus heeft op het laatste record, maar dat lukt me niet.
Dit heb ik als OnClose event bij het formulier 'Journaal':
Ik krijg het niet voor elkaar om daar iets met DoCmd.RunCommand acCmdRecordsGoToLast tussen te frummelen.
Ik heb diverse AfterUpdate, OnFocus, OnActivate, Requery, ReCalc, RePaint etc pogingen gedaan, maar krijg het niet werkend.
Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet, Visara
Ik heb een access-bestand voor mezelf gemaakt om eten en gewicht bij te houden. (Ja, daar bestaan al sites en apps voor, maar ik het vind het leuk dit zelf in elkaar te knutselen
Ik heb een ongebonden Formulier (fMenu). Dit is mijn dashbord/menu.
Op dit ongebonden Formulier heb ik twee formulieren als Sub-form toegevoegd.

Ik loop tegen twee dingen aan:
Wanneer ik in het linker formulier een record toevoeg, dan is die niet vanzelf zichtbaar in het formulier bovenin.
Verder wil ik graag dat de twee formulieren uit zichzelf naar "beneden" gescrollt blijven zoals op het screenshot het geval is. Laatste record onderaan in beeld. En nee, ik wil de volgorde niet omdraaien.
Bij het opstarten van het bestand lukt dat met:
Code:
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
DoCmd.RunCommand acCmdRecordsGoToLast
End Sub
Verder:
Je kan als gebruiker het formulier 'Journaal' openen. Deze komt dan fullscreen in beeld (DoCmd.Maximize, popup & modal = Yes)
Als je dit Journaal weer afsluit wil ik graag dat de aanpassingen zichtbaar zijn verwerkt in het Overzicht en dat het overzicht de focus heeft op het laatste record, maar dat lukt me niet.
Dit heb ik als OnClose event bij het formulier 'Journaal':
Code:
Private Sub Form_Close()
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
Forms![fMenu]![NaamFormOverzicht].Form.Requery
End Sub
Ik heb diverse AfterUpdate, OnFocus, OnActivate, Requery, ReCalc, RePaint etc pogingen gedaan, maar krijg het niet werkend.
Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet, Visara
Bijlagen
Laatst bewerkt: