Reserve HD met OS

Status
Niet open voor verdere reacties.

eclectic

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Ik wil een reserve HD aansluiten op mijn computer door even een IDE set te lenen. Dat levert geen probleem op.
Wat wil ik! Op deze reserve HD winxp plaatsten. Daarna deze HD verwijderen. De computer waarop ik de reserve HD aansluit, werkt al onder WINXP op de C:>\. Ik krijg dan [tijdelijk] twee HD's met twee identieke OS-s.

Als het OS op die reserve HD staat, verwijder ik die weer. Kan ik deze reserve HD met winxp als OS, op een andere computer plaatsen waarvan de HD met het OS kapot is?
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik wil doen en waarom. Zelf denk dat het niet kan, alleen ik kan het niet formuleren.

Echt duidelijk is het idd niet, maar je kunt alleen een XP installatie in een andere computer hangen, indien het merk chipset gelijk is, en vaak moet het, zoals bij nVidia, ook hetzelfde type zijn.

Je kunt dan beter een Linux live cd/dvd gebruiken, daar staan vaak diverse repair tools op, als dat de bedoeling is, maar die bedoeling of reden zie ik nergens.

En waar is de andere missing link, de reden?

Knoppix, Suse, Ubuntu etc, hebben allemaal een live cd/dvd.

als van een computer de drive met het OS stuk is deze vervangen door de reserve HD waarop het OS geinstalleerd staat. Dat kan alleen als van beide computers de chipset het zelfde zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan