reserve kopie e-mails, adresboek e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

damteur

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Ik heb ootlook 2007

Omdat ik mijn computer opnieuw moet installeren zou ik graag een kopie van mijn e-mails en contactpersonen en uitgaande e-mail maken en deze straks terugzetten.
Weet iemand hoe ik dat moet doen?

in outlook 2003 gaat dat via exporteren.
dit kun je vinden onder het woord bestand.
Dan even kijken in welk formaat je het kunt wegschrijven outlook 2003 is *.pst

Heb ik het zo goed gedaan?

ik heb via bestand
importeren en exporteren
krijg een heel lijst met mogelijkheden.
Heb gekozen voor naar bestand exporteren
daarna opgeslagen onder mijn documenten als backup.pst bestand.

Klopt dit dan en zit hier dan mijn volledig adresboek en e-mails in opgeslagen?

en kan ik na het opnieuw installeren van mijn computer via bestand
importeren en exporteren
keuze gegevens uit een ander programma of bestand importeren

mijn complete e-mails en adresboek weer tot mijn beschikking?

dat backup-pst is correct.
heb je ook aangegeven welke mappen je allemaal ge-backup wil hebben.
normaal gesproken is na het terug zetten weer alles beschikbaar.

Misschien moet je het allemaal simpeler doen:

in C:\jouw naam\appdata\local\microsoft\outlook

staat een bestand .pst

Kopieer dat in de verkenner simpelweg naar een andere schijf(partitie).

Her-installeer Windows en her-installeer Office. Ga (in de nieuwe Windows en Outlook omgeving) weer naar die map en verwijder het nieuwe .pst.
Kopier de "veilig gestelde" .pst naar het nieuwe Outlook en je hebt al je data : mappen, adressen etc. etc. weer terug.

Outlook mag uiteraard niet geopend zijn tijdens de terugzetactie.

Laatst bewerkt:
reactie

Bedankt voor jullie reactie

Ik heb in die directorie gezocht en ook mbv windows *.pst bij C en D.
maar het enige PST bestand wat ik kreeg was de Backup bestand die ik gemaakt had.
Ik zet de vraag vast op opgelost want ik kan dit bestand in indergeval gebruiken om het straks terug te zetten

Ik heb alle replys nog eens doorgelezen en kwam tot de voor mij verrassende ontdekking dat je nergens hebt geschreven welk OS je hebt.
Daar ik wél Office 2007 las, ben ik (mogelijk onterecht) uitgegaan van Vista, maar da's natuurlijk niet vanzelfsprekend.

Als jij XP hebt, dan ligt het net even anders. Ik heb op een oude machine "boven" XP staan. Als je wil weten waar XP het .pst laat, zou ik het ding aan moeten zetten. Dat wil ik best wel doen, maar wellicht dat iemand die meeleest je even met een paar muisklikken kan vertellen waar XP de .pst laat, scheelt mij een pc opstarten voor het zoeken naar een mappie. ;) :D

even uit mijn hoofd de eerste drie mapjes, daarna ben je er bijna en moet je even kijken waar Outlook staat:

C:\Documents and Settings\jouw naam\Local Settings\..........

de puntjesmapnaam/namen ben ik even kwijt, wellicht \Microsoft\Outlook, maar dat weet ik dus niet zeker. (bestandsextenties verbergen voor bekende..... etc. etc. moet NIET aangevinkt staan, anders vind je dat bestand nooit)

Laatst bewerkt:
reactie op je antwoord

ik heb via C:\documents and settings\mijn eigen naam\local settings\application Data\microsoft\ootlook\
De bestanden Archive en outlook gevonden met als bestandstype Microsoft office ootlook personal Folders maar ik zie geen pst staan.
Zijn het misschien deze folders?
en heb ik de archive folder dan ook nodig?

Ik kan jouw scherm niet zien, maar HEB je de weergave voor bekende bestandsextensies etc. etc. aan staan?

Allereerst prettige kerstdagen.

Ik weet niet precies wat je bedoeld maar ik zie onder verkenner wel extensies.
Bijv. .tif, .pdf enz
Bij deze 2 bestanden zie ik geen extensie achterstaan.

"Extensies voor bekende bestandstypwn verbergen", da's wat ik bedoelde, dat moet je de-activeren.

Deze optie stond op verbergen, dus liet hij bij sommige bestanden de extentie niet zien.
Het bestand ootlook heet dus ootlook.pst zoals je bedoelde.
Het archivebestand moet ik dat ook bewaren? Dat heet ook *.pst

Kan, dan verwijder je in de nieuwe omgeving beide bestanden en herplaats je de outlook.pst en de archive.pst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan