Reservering Opzoeken en Openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Europeanmind

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Ik heb nu een formulier die reserveringen aanmaakt en opslaat.

Nu heb ik het volgende formulier gemaakt genaamd Reserveringen Opzoeken , hierin heb ik een keuze lijst met alle reservering nummers , hieronder wil ik een knop OK die vervolgens de reservering opent aan de hand welk reservering nummer er is geselecteerd in de keuzelijst.

Met de wizard knoppen in access zag ik hier niks over staan

Om een knop met een wizard te maken, zou je het zoekformulier (tijdelijk) even moeten koppelen aan de tabel met reserveringen, en een keuzelijst maken die het reserveringsnummer opzoekt.
Als je nu een knop maakt met de wizard, kun je er voor kiezen om het formulier te openen met de optie <Formulier openen en specifieke gegevens zoeken>. Als je deze optie selecteert, kun je in de volgende stap de ID-velden aan elkaar koppelen. Als je dat gedaan hebt, kun je de knop verder afmaken. De knop is nog niet gelijk bruikbaar, omdat er verkeerde gegevens gekoppeld worden, maar dat kun je nu simpel aanpassen.
Ik heb, als voorbeeldje, een formulier om een specifieke gemeente te openen. Het zoekformulier koppelt met de wizard op het veld ID:
Code:
    stDocName = "fGemeenten"
    stLinkCriteria = "[Id]=" & Me![Id]
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

Het criterium komt echter van de keuzelijst, dus de criterium variabele moet worden aangepast:

Code:
    stLinkCriteria = "[Id]=" & Me.cboGemeente
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria
Nu werkt de knop prima; je selecteert een (in mijn geval) gemeente, en het formulier opent met de juiste informatie. Als laatste kun je het formulier weer ontkoppelen; het gaat tenslotte alleen om de keuzelijst.

Na heel veel proberen is het gelukt ^^.

Kan je ook een filter in een formulier zetten ?
Bijv het knopje van de filter ofzo

Ja, dat kan. Maar graag wat meer info....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan