reserveringen formulier, AfterUpdate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goegol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2006
Ik zal het even verduidelijken met behulp van dit plaatje.
formulier.jpg

Je selecteerd eerst de klant, dan voer je de aankomst datum en de vertrekdatum in.
Zodra je de vertrekdatum hebt ingevuld moet acces gaan zoeken welke standplaatsen (het is een camping) er beschikbaar zijn.
Ik wilde dit oplossen door de tabel Klant_reserveringen en Standplaatsen aan te roepen, en dan alle gereserveerde standplaatsen in die periode er uit te filteren (dus een gast wil een stand plaats van 12-06-2006 tot en met 19-06-2006, standplaats 1 is bezet van 10-06-2006 tot en met 15-06-2006, dan mag hij standplaats 1 NIET tonen).

Dit probeer ik via de volgende code te doen:
Code:
Private Sub Vertrek_datum_AfterUpdate()

Me.SID.RowSource = "SELECT [Standplaatsen].[SID], [Klant_reserveringen].[Aankomst_datum], [Klant_reserveringen].[Vertrek_datum], [Klant_reserveringen].[SID] " & _
"FROM Klant_reserveringen, Standplaatsen " & _
"WHERE (NOT BETWEEN [Aankomst_datum] = [Klant_reserveringen].[Aankomst_datum] AND [Vertrek_datum]=[Klant_reserveringen].[Vertrek_datum]) AND NOT [Standplaats].[SID] = [Klant_reserveringen].[SID]"

Me.SID = Me.SID.ItemData(0)

End Sub

Maar als ik nu een nieuwe reservering wil maken in een bepaalde periode, dan laat access niks zien bij standplaatsen, terwijl er in desbetrefende periode standplaatsen vrij zijn.

Ik heb verschillende sites afgezocht en met behulp van een eerder topic, en andere sites, heb ik de bovenstaande code in elkaar gedraaid.

Klant_reserveringen en Standplaatsen zijn aan elkaar gelinkt, dit is een een-op-veel relatie. (standplaatsen -> Klantreserveringen).

Waarom laat acces niet de vrije standplaatsen zien?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je datumvelden in je SQL code met # erom heen vermelden.

Voorbeeld:

Code:
SELECT * FROM tblReserveringen WHERE tblReserveringen.Vertrekdatum = " # & Me.Vertrekdatum & # ""

Wat je kan doen is eerst deze SQL code te maken in de query editor en dan de code die je daar kan bekijken aanpassen zodat deze werkt in VBA. Dit is vaak de overbodige haakjes ( en ) weghalen.
Als je hard een datum vermeld in de criteria bij de SQL editor dan komt daar namelijk ook automatisch # erom heen te staan.

Ik hoop je een beetje in de goede richting te hebben gebracht.

Groeten,

Remco

He alvast bedankt!!
Ben er ook achter gekomen dat de between statement niet helemaal goed staat. Ik begreep dat iemand van school er erg veel kennis over had dus vraag ik het even aan hem.
Jullie horen nog van me
en alle tips zijn welkom!1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan