Reserverings Jaarkalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Misschien handig of gewoon leuk...
Een reservering kalender waarin je zelf objecten kunt toevoegen cq aanpassen.
Per object te zien via de rode keuzeknop.
Tijdens invullen in het formulier gewoon de knop achter de datum gebruiken om naar de volgende dag te gaan . Wel per datum opslaan, maar daar ben ik nog mee aan het stoeien om het te doen met een begin en einddatum...

Aanpassingen? Verbeteringen? Graag...Opbouwende kritiek is nooit weg.

Bijlagen

Eindelijk, na lang zoeken, een mooie aanpassing gevonden in het Reserverings formulier. Je kunt nu een begin en einddatum invoeren, en middels een loopje maakt hij voor iedere dag een rij in de tabel.

Als je van te voren in het vak Kies Object een bepaald object kiest, en dit ook gebruikt in het formulier, zie je dit op je werkblad realtime gebeuren.

Deze rijen zijn per dag nodig, om in de kalender per dag een rode kleur weer te geven met behulp van de formules en VO.

Al met al blij dat dit me is gelukt…Het per rij EEN dag omhoog gaan met de begindatum was ook een dingetje…

Bijlagen

dat loopje maakt alles wat onoverzichtelijk, gewoon 1 rijtje met begin en einddatum, daarna van de formules een somproduct maken en bij de voorwaardelijke opmaak, bij waarde 1 = groen, bij waarde >1 rood (=dubbele boeking)

Bijlagen

Dat zal ik eens bestuderen. Maar vandaag en morgen lukt niet meer. Klinkt in ieder geval goed....

Hallo Cow18

Dit is zeker erg goed. Mooie formule. Ik heb in mijn formulier het loopje weggehaald, en werkt nu perfect. Hartelijk dank. Weer veel geleerd. Ik ben echt een VBA mannetje, van formules heb ik minder kaas gegeten.

Bijlagen

ik dacht dat ik deze eergisteren ook gepost had, maar er moet ergens iets mis gegaan zijn tussen het scherm en de stoel.😜
Deze laat telkens de 1e van iedere maand beginnen in kolom B, dat staat iets netter.

Bijlagen

Zeker mooi. Maar die aangepaste formule begint iedere maand op de 29e.
Dat hoeft toch alleen maar bij de maand Februari? De andere maanden zijn een vast aantal dagen. Daar zou je dag 31 de formule gewoon kunnen weglaten in de maanden met 30 dagen denk ik.
Of zie ik iets over het hoofd? Hoe dan ook, zeer tevreden over deze aanpassingen. Ik heb het formulier ook aangepast zodat je in het formulier alles kunt aanpassen zonder de database zelf te hoeven openen...

Bijlagen

Ik heb beide userforms even opgekuist want er zat wel iets mis met het wegschrijven naar de database alsook de invulling van de TextBoxen bij het selecteren in de ListBox.
Kijk het ook even na als je wil.

Bijlagen

Mooi, Bakkertje,

Ik heb er ook nog een code ingezet om niet te vergeten een object te kiezen...

Code:
If Combobox1.Value = "" Then
 Msgbox("Je moet een object kiezen!")
  ComboBox1.SetFocus
   Exit Sub
 End If

Uiteraard geplaatst direct na het benoemen van de Array..

Deze heb ik er van gemaakt. :)
Code:
With ComboBox1
    If .ListIndex = -1 Then
        MsgBox "Kies een object alvorens verder te gaan!", vbExclamation
        .SetFocus: Exit Sub
    End If
 End With

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan