• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reserveringsblad doorberekenen naar andere tabbladen......

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley5479

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Berichten
107
Goedendag beste lezers, helpers

We hebben hier een camping en daarbij zijn er een aantal gasten die hun chalet verhuren via AIRBNB. We hebben hier zelf de controle over, zoals het reserveren en het schoonmaken gaat via ons.
Nu heb ik een reserveringsformulier gemaakt om zo te zien wie wanneer komt en wat de inkomsten zijn voor ons als camping en zo ook wat de verhuurder aan inkomsten krijgt.
Ik heb hiervoor het volgende bestand met de volgende tabbladen gemaakt:
IN TE VULLEN: hier vullen we de reservering in, naam, met de datum, inkomsten, aantal nachten, reserveringsnummer van AIRBNB enz.
TOTALE INKOMSTEN: hier staan de totaal aantal reserveringen die er geplaatst zijn en daarbij wat wij als camping overhouden en wat de verhuurder over houdt.
UITBETALINGEN: Hier staat in principe hetzelfde als bij ‘totale inkomsten’ alleen is het netjes geordend per maand, dit omdat wij de verhuurder per maand de inkomsten over maken.
KALENDER: hier staat wanneer het chalet is verhuurd en wanneer deze vrij is. De cellen heb ik hier opgedeeld omdat wanneer iemand reserveert en weer uitcheckt dezelfde middag het chalet weer gereserveerd kan worden. Dus bijvoorbeeld iemand reserveert van 25 t/m 26 januari dan heb de 25 en 26 januari opgedeeld in twee cellen. De 25ste kunnen ze inchecken na 14.00 uur en de 26ste moeten ze uitchecken voor 10.00 uur. De volgende cellen worden dan roodgekleurd bij een reservering: 25ste het 2de deel en de 26ste het 1ste deel.
(zie bijlage)

WAT IK GRAAG WIL:
Op zich werkt het programma leuk en goed, maar wat ik graag wil is het volgende:
Als ik het tabblad 'IN TE VULLEN' invul dat hij dan automatisch de ingevoerde informatie doorvoert naar de andere tabbladen. Ik moet dit nu nog handmatig invoeren. Dus vul ik bijvoorbeeld de naam in, dat hij dit op de andere tabbladen ook automatisch invult. Ik heb tabellen aangemaakt op de tabbladen, wat ik dus graag wil is dat wanneer een formulier is ingevuld hij dit doorberekent op de juiste tabbladen en dat hij ook een volgende regel klaarzet in de tabellen. En bij kalender dat hij bij de gereserveerde data rood inkleurt.

Het is volgens mij wel te doen dit alles, maar kan één van jullie me een opzet geven? Over hoe ik dit het beste kan doen?
Misschien aan de hand van één formule goed laten werken dat ik zelf de formules verder verwerk.

Bijgevoegd uiteraard het bestand.

Groet
Wesley
 

Bijlagen

  • witte chalet nieuwe vesie.xlsm
    121,3 KB · Weergaven: 25
Dag Sylvester,

Het gaat om 3 huisjes
Maar als ik het bij één huis voor elkaar heb, dan kan ik de andere zo aanpassen.
Dit wil ik ook apart houden, omdat de huisjes van verschillende verhuurders zijn.
 
dus als ik een huisje wil huren op een bepaalde datum moet je eventueel alle huisjes openen en apart bekijken.
en als je later meer huisjes wil beheren ?
 
Dag Sylvester,

Via Airbnb kan men deze huisjes boeken.
Daar kunnen we in één overzicht alles zien, welke huisjes wanneer geboekt zijn.

In excel wil ik per verhuurder de formulieren, zodat ik deze ten alle tijden kan overleggen met de verhuurder.
 
Wesley, maak 1 tabel waar alles in staat.
dus een kolom voor datums een kolom voor namen enz.
door te filteren in deze tabel kun je alle gegevens zien zoals jij het wil.
en ook eenvoudig gegevens verzamelen en plaatsen.
als je zover bent, is het eenvoudiger om te helpen.
 
Ik heb de tabel aangepast op het tabblad: Totale inkomsten
Is dit wat je bedoelt? in deze tabel staan nu in principe alle gegevens die er moeten staan.
Op zich zou dan het tabblad 'uitbetalingen' wegkunnen

Bijgevoegd het aangepaste bestand.
 

Bijlagen

  • witte chalet nieuwe vesie.xlsm
    108,6 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan