thijsje123
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 apr 2002
Ik ben een reserveringsysteem aan het maken voor een camping. Om het even duidelijk te maken:
Ik heb een aantal tabellen:
PLAATSEN
plaats_id
plaats_naam
plaats_omschrijving
KLANTEN
klant_id
klant_naam
klant_adres
klant_etc
RESERVERINGEN
reservering_id
plaats_id
klant_id
begindatum
einddatum
Verder zijn er nog wel wat attributen maar die zijn nu even niet belangrijk.
Ik weet bijna zeker dat deze opzet goed is. Ik heb voor de vorm een aantal plaatsen, klanten en reserveringen aangemaakt.
De volgende stap is nu: kijken of er plaats is. Het is de bedoeling dat er straks een gast gaat kijken en die selecteerd hoe lang hij zou willen blijven: aankomstdatum en vertrekdatum. Waarna de gast dit ingevoerd heeft zou er een overzicht moeten komen van de beschikbare plaatsen.
Nu loop ik hier al vast, ik kan simpelweg geen query verzinnen die alles dekt.
Het beste resultaat tot nu toe heb ik gekregen met een post uit een ander topic op dit forum. Daar stond de query:
Hierdoor krijg ik dus alle plaatsen die op de aankomstdatum die de gast gekozen heeft vrij zijn. Nu is dit niet wat ik wil: ik wil namelijk een overzicht van de plaatsen die de hele verblijfsduur vrij zijn.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Echt super bedankt alvast!
Ik heb een aantal tabellen:
PLAATSEN
plaats_id
plaats_naam
plaats_omschrijving
KLANTEN
klant_id
klant_naam
klant_adres
klant_etc
RESERVERINGEN
reservering_id
plaats_id
klant_id
begindatum
einddatum
Verder zijn er nog wel wat attributen maar die zijn nu even niet belangrijk.
Ik weet bijna zeker dat deze opzet goed is. Ik heb voor de vorm een aantal plaatsen, klanten en reserveringen aangemaakt.
De volgende stap is nu: kijken of er plaats is. Het is de bedoeling dat er straks een gast gaat kijken en die selecteerd hoe lang hij zou willen blijven: aankomstdatum en vertrekdatum. Waarna de gast dit ingevoerd heeft zou er een overzicht moeten komen van de beschikbare plaatsen.
Nu loop ik hier al vast, ik kan simpelweg geen query verzinnen die alles dekt.
Het beste resultaat tot nu toe heb ik gekregen met een post uit een ander topic op dit forum. Daar stond de query:
Code:
SELECT plaats_id FROM RESERVERINGEN WHERE Not (AankomstDatumKeuzeGast between begindatum and einddatum
Hierdoor krijg ik dus alle plaatsen die op de aankomstdatum die de gast gekozen heeft vrij zijn. Nu is dit niet wat ik wil: ik wil namelijk een overzicht van de plaatsen die de hele verblijfsduur vrij zijn.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Echt super bedankt alvast!