Reset van Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitewolff

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo Beste Mensen,

Als ik mijn Computer reset,Begint hij hard te piepen,ongeveer zo tuut tuut tuut tuut.Ik heb een epox moederbord 8rda+ en corsair geheugen.Zet ik hem dan aan de uitknop uit.en start ik hem weer op,dan is het probleem weer weg.Dit heb ik al vaker gehoord,maar ik kom er niet uit.Computer en moederbord werken verder prima. Niks mis mee.Mischien een instelling in de bios ik weet het niet.

Wie heeft voor mij de oplossing.

VRG: Indiaan.

Merk bios ? Als je dat weet dan kan er gezocht worden op aantal en duur van de piepjes en dan weet je wat de pc je probeert te vertellen bij de opstart.
Merk bios vind je in een van de eerste zwarte schermen bij het starten van de pc (bijboorbeeld Award / Ami bios) en / of met een programmaatje als Everest Home Edition.

Bios

hallo,

Phoenix-AwardBios en met de laatste bios versie er op.Maar hij blijft aan het piepen,Je moet hem echt uit zetten,Heeft hij niet altijd als je de reset knop indrukt.heb een moederbord met versie 1.1 en met 2.2 die hebben het allebei. Raar maar waar.

Groet

Continu piepen kan duiden op een videokaart of geheugen probleem.
Heb je het geheugen al eens laten testen met Memtest86?
http://www.memtest86.com/

Kijk als de pc weer gaat piepen of alle belangrijke fan's wel draaien.
(Voeding. CPU, videokaart)

Bios

Dat lees voer had ik al gezien,want ik zoek me al heel lang de laplazeres.Ik zelf denk ook dat het met het geheugen heeft te maken. Ventilators draaien goed.Ik ga het morgen avond nog eens proberen en zal het nummer nog eens opschrijven van de fout melding.Video kaart is ook goed.

Laat het nog wel horen in de loop van de week.

Groet.

foutje

Hallo Mensen,

Ik had mijn vraag nog ergens anders gepost,maar dat was mijn bedoeling niet ,verkeerde plek. gedrukt.

Sorry hier voor.

Groet

PS: Ben er nog niet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan