resetten provider gegevens?!?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankapixie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
hallo. ik heb een probleem! Ik heb een sitecom 300N router gekocht omdat ik in een huis woon waar drie mensen internet willen (2 laptops met draadloos internet, 1 pc met bedraad internet).
In principe ging het installeren van de router goed, ik had al meteen internet toen ik m aansloot. Alleen toen ik op de 192.168.0.1 site moest registreren werd er gevraagd om de gebruikersnaam en wachtwoord van upc. Die hebben we niet meer. En uit frustratie (en veel dommigheid) heb ik maar een fake gebruikersnaam en ww ingevuld (dom dom). Maar nu doet internet het helemaal niet meer, ook niet op mijn laptop! Ik snap dat ik sowieso moet proberen om de upc gegevens te vinden (lang verhaal, willen ze niet via de telefoon geven). Maar goed, is er een manier om die settings uit de router te halen? Help help!

Tevens herkent mijn laptop de router ook niet meer als ik m alleen met de kabel aansluit, deed ie eerst wel. Hij herkent de router alleen nu nog via draadloos. Hoe kan ik dat oplossen?!

beetje uitgebreid verhaal maar goed....hoop dat iemand een idee heeft...

Hoi,

Alle pc's notebooks en het MODEM van upc uitzetten, router nog niet.
Router resetten met het 'kleine knopje' aan de achterkant.: Pen(netje) erin terwijl er nog stroom op het ding staat.
Als de router is herstart, ook deze van de stroom af.
Nu éérst de kabelmodem aan en enige tijd wachten tot deze volledig on-line is
Hetzelfde met de router hierna.

Voor UPC heb je helemaal geen toegangsnaam en - wachtwoord nodig.
Hoe kom je daarbij?

Ik begrijp eerlijk gezegd de vraag naar een gebruikersnaam en wachtwoord niet.

Wanneer je al internet had, voor het aansluiten van de modem kun je het volgende doen.
Sluit de laptop/pc bedraad aan op de router.
Reset de router en zet alles op standaard, dhcp aan, automatisch ip en dns verkrijgen (eventueel NAT aan)
Kies niet voor PPoE, dan is er geen wachtwoord vereist.
Sla de settings op en zet modem, router en pc uit.
Laat nu één voor één de apparaten weer opstarten, te beginnen met de modem, router en dan de pc.
Hopelijk doet internet het nu wel.

Wachtwoord en gebruikersnaam van upc zijn trouwens dezelfde die je gebruikt voor hun mail.

Edit: te laat dus, maar er is in ieder geval overeenstemming over te volgen stappen.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp eerlijk gezegd de vraag naar een gebruikersnaam en wachtwoord niet.

Wanneer je al internet had, voor het aansluiten van de modem kun je het volgende doen.
Sluit de laptop/pc bedraad aan op de router.
Reset de router en zet alles op standaard, dhcp aan, automatisch ip en dns verkrijgen (eventueel NAT aan)
Kies niet voor PPoE, dan is er geen wachtwoord vereist.
Sla de settings op en zet modem, router en pc uit.
Laat nu één voor één de apparaten weer opstarten, te beginnen met de modem, router en dan de pc.
Hopelijk doet internet het nu wel.

Wachtwoord en gebruikersnaam van upc zijn trouwens dezelfde die je gebruikt voor hun mail.

Gelukkig geeft TS zelf aan dat het 'dom dom' is. Overigens wel idioot dat UPC hem niet wat wijzer heeft gemaakt .... daar hadden ze hetzelfde kunnen vertellen als jij en ik.

nou ik heb die inlognaam en wachtwoord nodig omdat de handleiding van de router zegt dat je naar 192.168.1.0 moet gaan en daar bij de wizard moet je dat invullen. Dat is dan inderdaad bij PPoE. Als ik dat niet moet doen, welke optie moet ik dan nemen? (er waren wat andere opties zoals static ip enzo).

Overigens heb ik al heel vaak gereset maar het werkt niet. De handleiding zegt ook dat als je reset dat alles gereset wordt behalve die provider instellingen die je op die home pagina van de router ingesteld hebt.

Het probleem is dat we dus geen inlogname of ww van die email meer hebben. Een oude huisgenoot heeft dat en die is spoorloos verdwenen.. :)

(hadden we al door dat ik niet zoveel computerkennis heb? :confused:)

hadden we al door dat ik niet zoveel computerkennis heb?

Gelukkig meer verstand van verzekeren:D?
We hebben uiteindelijk allemaal zo onze specialiteiten toch?

De routerhandleiding bedoelt waarschijnlijk de inlog van de router zelf (vaak admin, admin)
PPoE moet je dus niet hebben, ws PPP of dynamic ip
Het UPC wachtwoord heb je daarvoor beslist niet nodig.
Helaas wel om je mail binnen te halen, maar dat is dan mogelijk een volgend probleem.

Misschien maakt deze handleiding meer duidelijk.

@Teun.van.Veelen. Hopelijk werd alleen naar het wachtwoord gevraagd....

Laatst bewerkt:
Gelukkig meer verstand van verzekeren:D?
We hebben uiteindelijk allemaal zo onze specialiteiten toch?

De routerhandleiding bedoelt waarschijnlijk de inlog van de router zelf (vaak admin, admin)
PPoE moet je dus niet hebben, ws PPP of dynamic ip
Het UPC wachtwoord heb je daarvoor beslist niet nodig.
Helaas wel om je mail binnen te halen, maar dat is dan mogelijk een volgend probleem.

Misschien maakt deze handleiding meer duidelijk.

@Teun.van.Veelen. Hopelijk werd alleen naar het wachtwoord gevraagd....

Hoi,

Sorry Leo, maar jou link verwijst naar de instructies, die inmiddels hopeloos verouderd zijn. Het gaat a. om een router die niet meer in gebruik is en b. om de installatie waarbij klonen van het mac-adres van de pc nog noodzakelijk was. Deze procedure hoeft niet meer te worden toegepast.
In het verlengde hiervan hoeft in de door jou vermeldde instructie de modem niet te worden uitgeschakeld en inderdaad hoefde dit niet bij het clonen ......
Kortom: allerlei instructies die in de huidige situatie niet meer opgaan en dus ook geen resultaat zullen hebben .....

De huidige link voor installatie (aan de hand van een Netgear router) is deze:

http://service.upc.nl/pdf/Installatiehandleiding_draadloos_internet_15062007.pdf

Laatst bewerkt:
Je hebt volkomen gelijk, de bedoeling was alleen voor het algemene beeld, maar ik heb me daar in de haast inderdaad te gemakkelijk vanaf gemaakt.

Je hebt volkomen gelijk, de bedoeling was alleen voor het algemene beeld, maar ik heb me daar in de haast inderdaad te gemakkelijk vanaf gemaakt.

Hoi,

Ok, Inmiddels heb ik ontdekt dat de link naar de instructie voor het installeren van een draadloze router ook 'rammelt'.
Het is geen algemene instructie, maar eentje die - aan de hand van een wizard - is toegespitst op een een door henzelf te leveren Netgear router.
Slecht, vind ik. Eerlijk gezegd noem ik dat geen échte service ......
Gelukkig heb ik er iets meer verstand van, waardoor ik die wizards en bij de router geleverde 'installatie cd-roms' niet nodig heb.
Als je 't eenmaal 'door' hebt, is het eigenlijk een simpel verhaal, maar mensen worden door al die meuk - zoals ts kennelijk ook - behoorlijk op het verkeerde been gezet.
Kijk ..... en dáár zou UPC nou wél wat aan kunnen doen.
In het kader van effectieve klantvriendelijkheid zeg maar ...... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan