residu tankje in canon printers ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Hallo allemaal,

Vanwege een printerprobleem ( rare aanzet inkt in kantlijn) met mijn canon s400 kwam ik bij een internetleverancier van inkt, koppen en cartridges terecht. Die vertelde me dat mijn inktjet canon (waarschijnlijk als zovelen) een residu- inkttank (een soort gootsteen zonder afvoer) zou bevatten waardoor mogelijk de ongewenst inkt kantlijn zou ontstaan. Het ding raakt a.h.w. vol!

Ik heb de printer nu ongeveer 5 jaar; tot nu toe heeft ie gedaan wat ie moest doen. (Niet te veel, toch wel eens per week ongeveer aan het werk)

komt iemand deze bewering bekend voor?

Kan je zo´n tankje legen of vervangen?

Motto: een nieuwe printer kopen is geen kunst, het milieu ontzien wel..... en bovendien zit een printergigant toch niet om mijn aankoop verlegen?

groet,

Kijk eens op de plaats waar normaal de printkop in ruststand staat.
Daar zie een paar stukjes schuimrubber zitten, kijk of je deze er met een pincet uit kunt krijgen, deze uitspoelen onder de kraan met lauw water en je kan er voorlopig weer tegen. (Althans bij mijn S330 photo wel)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil de afstand lopen

32euri voor een HP zwart patroon en 39euri voor een HP kleur patroon, dan is de keuze voor een nieuwe Canon I250 voor 43 euri snel gemaakt

pjotr10 zei:
Hallo allemaal,

Vanwege een printerprobleem ( rare aanzet inkt in kantlijn) met mijn canon s400 kwam ik bij een internetleverancier van inkt, koppen en cartridges terecht. Die vertelde me dat mijn inktjet canon (waarschijnlijk als zovelen) een residu- inkttank (een soort gootsteen zonder afvoer) zou bevatten waardoor mogelijk de ongewenst inkt kantlijn zou ontstaan. Het ding raakt a.h.w. vol!

Ik heb de printer nu ongeveer 5 jaar; tot nu toe heeft ie gedaan wat ie moest doen. (Niet te veel, toch wel eens per week ongeveer aan het werk)

komt iemand deze bewering bekend voor?

Kan je zo´n tankje legen of vervangen?

Motto: een nieuwe printer kopen is geen kunst, het milieu ontzien wel..... en bovendien zit een printergigant toch niet om mijn aankoop verlegen?

groet,

mijn dochter had dat ook die rest tank vol,nieuwe printer gekocht was de oplossing want die tank leeg laten maken kost veel geld ,en zelf doen is een viez werkje

Hallo , na wat gepruts kap eraf gekregen en onderin inderdaad een sponsachtig goedje gevonden waar veel inkt uitkomt.( prutsen met keukenrol en zo)

Ook heb ik de sponsjes eruit gekregen en schoongemaakt. In het houdertje waarin die zitten zat een gaatje met een dun rubber slangetje dat in het mechaniek uitkwam. Geen idee of via dit slangetje de residuinkt dus afgevoerd wordt. Maar goed,

Een aantal schoonmaakbeurten van de printerkop verder is het resultaat niente komma niks. :confused: Vandaag dus nwe printerkop besteld in de hoop dat dit het probleem oplost.( is altijd nog goedkoper dan nwe printer tenslotte.
In ieder geval bedankt voor de support!:thumb:
groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan