Mitsie007
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 okt 2006
Hallo mensen,
Ik probeer voor het eerst mijn plaatje te resizen via php-code , maar zit te stuntelen volgens mij. Het volgende gebeurt:
Ik upload een plaatje naar de map 'fotoUpload'. Vervolgens wordt er via de functie resizePlaatje() een nieuw plaatje aangemaakt met je juiste afmetingen en die wordt in de map 'foto' gezet.
Alles lijkt het goed te doen, geen foutmeldingen. Alleen krijg ik steeds zwarte plaatjes... Elk plaatje die is resize is zwart
De code van mij functie resizePlaatje() is hieronder gegevens
Kan iemand mij helpen?
Ik probeer voor het eerst mijn plaatje te resizen via php-code , maar zit te stuntelen volgens mij. Het volgende gebeurt:
Ik upload een plaatje naar de map 'fotoUpload'. Vervolgens wordt er via de functie resizePlaatje() een nieuw plaatje aangemaakt met je juiste afmetingen en die wordt in de map 'foto' gezet.
Alles lijkt het goed te doen, geen foutmeldingen. Alleen krijg ik steeds zwarte plaatjes... Elk plaatje die is resize is zwart

De code van mij functie resizePlaatje() is hieronder gegevens
Code:
function resizePlaatje($bronImage, $map, $name){
list($bronBreedte,$bronHoogte)=getimagesize($bronImage); //vind breedte en hoogte van de tijdelijke upload-image$image=imagecreatefromjpeg($bronImage); //laadt de tijdelijke upload-image in een variabele
$image=imagecreatefromjpeg($bronImage); //laadt de tijdelijke upload-image in een variabele
$doelBreedte=600; //bepaalt de breedte voor de thumbnail
$doelHoogte=$bronHoogte*$doelBreedte/$bronBreedte; //bepaalt de hoogte voor de tumbnail met behoud van de verhouding
$tn=imagecreatetruecolor($doelBreedte,$doelHoogte); //maakt een nieuwe image aan voor de tumbnail
imagecopyresampled($tn,$image,0,0,0,0,$doelBreedte,$doelHoogte,$iBreedte,$iHoogte); //copieert tijdelijke image naar de tumbnail en resized
imagejpeg($tn, "image/foto/". $map ."/". $name, 100); //slaat de thumbnail op
}
Kan iemand mij helpen?
Laatst bewerkt: