resize image, output is zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Hallo mensen,

Ik probeer voor het eerst mijn plaatje te resizen via php-code , maar zit te stuntelen volgens mij. Het volgende gebeurt:
Ik upload een plaatje naar de map 'fotoUpload'. Vervolgens wordt er via de functie resizePlaatje() een nieuw plaatje aangemaakt met je juiste afmetingen en die wordt in de map 'foto' gezet.
Alles lijkt het goed te doen, geen foutmeldingen. Alleen krijg ik steeds zwarte plaatjes... Elk plaatje die is resize is zwart :confused:

De code van mij functie resizePlaatje() is hieronder gegevens

Code:
function resizePlaatje($bronImage, $map, $name){

list($bronBreedte,$bronHoogte)=getimagesize($bronImage);             //vind breedte en hoogte van de tijdelijke upload-image$image=imagecreatefromjpeg($bronImage);                   //laadt de tijdelijke upload-image in een variabele

$image=imagecreatefromjpeg($bronImage);                  		 //laadt de tijdelijke upload-image in een variabele

$doelBreedte=600;                                         		 //bepaalt de breedte voor de thumbnail
    $doelHoogte=$bronHoogte*$doelBreedte/$bronBreedte;       		 //bepaalt de hoogte voor de tumbnail met behoud van de verhouding

$tn=imagecreatetruecolor($doelBreedte,$doelHoogte);      		 //maakt een nieuwe image aan voor de tumbnail

imagecopyresampled($tn,$image,0,0,0,0,$doelBreedte,$doelHoogte,$iBreedte,$iHoogte);  //copieert tijdelijke image naar de tumbnail en resized
    imagejpeg($tn, "image/foto/". $map ."/". $name, 100);     		 //slaat de thumbnail op
}

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat met je $bronImage...

In de eerste regel van je functie doe je er namelijk getImageSize() op, wat betekend dat het een Resource is.

Maar op de tweede reden doe je imageCreateFromJpeg wat zou betekenen dat het een string is met een filename...

Ik weet niet wat er in zit, maar een van die regels gaat niet goed. Heb je volledige error reporting? Dat zou wel aan moeten geven waar het fout gaat:

PHP:
error_reporting( E_ALL );

:) Het lag inderdaad aan mijn aanroep, dank je.

Dit had ik er staan, maar $fotoName = zonder .jpg
resizePlaatje($bron, $mapNaam, $fotoName);

Dit staat er nu!
resizePlaatje($bron, $mapNaam, $fotoName .".jpg");

Nu dit het doet kan ik bezig gaan hoe hij werk met .png en .gif :)

Dank jewel voor je hulp!:thumb::D

Je weet trouwens dat er een hele mooie upload klasse (lees: class) bestaat op het internet? Deze is heel erg breed geprogrammeerd!

Ikzelf ben eerst ook begonnen met het zelf schrijven, maar aangezien er al bestaan (heeft me trouwens wel veel bij laten leren, zelf functies schrijven ;)). Google maar eens op upload class of iets dergelijks! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan