Resizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterjios

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Berichten
142
Ik wil graag mijn schijf van 160 gig resizen met partitionmagic.
Als ik mijn partitie van 100 gig wil resizen kan dat niet, maar mijn partitie van 60 gig wel.
Ik heb het al eens eerder gedaan, maar toen wilde toch weer meerdere partities dus vandaar dat ik hem weer verdeelt had.
Nu wil ik C dus weer resizen, maar op een of andere manier wil dat niet.
De C partitie is hal vol, en partitie E is leeg.
Wat mij wel opvalt is dat ik geen D schijf heb, dat komt lijkt mij na de letter C.
Ik heb ook al geprobeert partitie E de naam D te geven, maar dat is niet mogelijk.
Heeft iemand een idee hoe ik deze twee partities weer samen kan brengen tot een?

Mvg Sterjios
 
Ik zou niet direct 50 euro's uitgeven. Met Partition Magic moet het toch ook kunnen?
Als je maar 1 schijf in je computer hebt, kan het zijn dat de cd/dvd-drive letter D: heeft gekregen en dat je daarom geen D: kunt aanwijzen voor een hardeschijf partitie
Ik neem aan dat je C: schijf 100GB is en je E: schijf 60GB?
Als je E: schijf toch leeg is, kun je hem eens proberen weg te halen en dan kijken of je C: nu wel wil resizen.
Waarschijnlijk is het probleem dat C: de primaire partitie is en E: een logische partitie. Windows houdt niet zo van meerdere primaire partities op 1 schijf, maar kan wel uitstekend overweg met meerdere logische partities.
Dus de oplossing is volgens mij dan tijdelijk de E: partitie weg te halen, vorvolgens de C: resizen en daarna de ruimte van de voormalige E: partitie weer toewijzen.
Als je graag je hardeschijf partities in opeenvolgende driveletters wilt hebben, kun je proberen voor de hele operatie je cd/dvd-drive F: te noemen.
Succes.
 
Ja, ik heb hem ge un-partitiononed, maar nu wil hij hem nog steeds niet resizen.
Enig idee of ik de C partitie logisch kan maken? Je zei dat als ze alletwee logisch waren dat ik hem dan wel weer kom resizen naar 1 partitie.
Ze zijn allebei nu primary.
De partitie die vroeger E: was is nu unallocated.

Mvg.
 
In theorie kan dat wel, maar in dit geval zal de C: zal primair moeten blijven, omdat daar hoogstwaarschijnlijk het besturingssysteem op staat.. Als je hem resized, is het wel de bedoeling dat C: primair blijft, maar kleiner gemaakt wordt, zodat je de partitie die je toevoegt (van de ruimte die je van C: vrijmaakt) een logische partitie wordt.
Waarom dat niet lukt, weet ik eerlijk gezegd niet.
Hopelijk kan een andere lezer je hierover meer advies geven.
 
Laatst bewerkt:
Als is resize partition klik op partitionmagic geeft hij aan : Cannot resize. There are no primary or logical partitions on this drive.
 
Okay. Tijd voor een klein beetje theorie:
Als het goed is, zou een goed gepartitioneerde schijf met meerdere partities er zo uit moeten zien:
1 primaire partitie
1 extended partitie die bestaat uit:
- 1 of meerdere logische partities.

Is er een optie in partition magic waarin je de nu vrije ruimte (voorheen E:) een extended partitie kunt maken? (Je kunt dan de extended partitie verdelen in 1 of meerdere logische drives.) Wat ik vreemd vind is dat hij zegt dat er geen primaire partitie is. Je c: zou primair moeten zijn.

(Ik partitioneer normaal gesproken met fdisk, waardoor ik kennis heb van hoe partities er uit moeten zien. Ik heb partition magic wel eens gezien en kan beredeneren hoe het zou moeten werken, maar te weinig ervaring met het programma zelf om je hiermee verder te helpen. Hopelijk andere lezers?)
 
Laatst bewerkt:
wat een gedoe ... volg mijn tip en je bent in 10' klaar.
mail me voor meer uitleg.
 
wat een gedoe ... volg mijn tip en je bent in 10' klaar.
mail me voor meer uitleg.

Ik ken Acronis niet, maar misschien is het wel vreselijk handig.
Ik probeerde alleen wat uitleg te geven hoe de vragensteller het zou kunnen proberen.
Ik wil zelf altijd graag het probleem doorgronden en ja... daarmee ben ik wel eens wat meer tijd kwijt dan enkele eenvoudige klikjes. Da's afhankelijk van of je het gemakkelijk wilt, of dat je het graag wilt doorgronden. Aan de vragensteller de keuze, toch?
 
Ik luister gewoon naar jullie allebei, ik word er sowieso wijzer van en ik kom er ook wel mee vooruit.

Afgezien daarvan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan