resizende IFrame in IFrame

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet20

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
hallo allemaal!

ik ben al een tijdje bezig aan een site die zichzelf moet resizen wanneer de content-iframe geladen wordt. tot nu toe wilde alles wel lukken, alleen nu blijf ik toch ergens steken. zie deze link:

http://www.paardenhaar.org/

alle vensters resizen zich naar behoren (toch?). ga je echter naar stuff > embedded en probeer je een paar gebruikers achter elkaar, opent de iframe zich op een gegeven moment verkeerd. de lengte van het venster wordt soms veel te groot.

heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? alle feedback is welkom

alvast bedankt!!!!!!

Ja, maak geen gebruik van iframes. Gebruik gewoon normale HTML pagina's. De menu's en banners kun je regelen met PHP. Ik snap dat je het er leuk uit vindt zien zo, maar geloof me, het is geen goede oplossing. Er kan nu bijvoorbeeld ook niet direct gelinkt worden naar een subpagina. Bookmarks / links gaan nu altijd naar je homepage.

maar ik wil niet voor elke pagina de hele boel weer includen enz... dan mag ik de hele zooi nog eens gaan ombouwen ook! en hij is zo dichtbij perfectie.... :(:P

Ik snap het wel, maar het is een veel betere oplossing.

Iframes zijn niet bedoeld voor iets als dit. Ze zijn bedoeld om een stuk site te isoleren van de rest. Dit is alleen nuttig als de hoofdpagina inhoud bevat die uit een database komt (om de database te sparen). Als het alleen maar om statische HTML en plaatjes gaat is het gebruik van iframes het niet waard.

Laatst bewerkt:
oké man, bedankt voor de info dan. ik ga op een regenachtige dag de hele zoot omgooien :D

trouwens: wat vond je van de charts database :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan