Resloutie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
668
Ik heb een probleem met de resolutie van mijn beeldscherm. Ik heb een Samsung SyncMaster 2032MW, en de max resolutie die hij accepteert is 1680x1050. Normaal werkt dit perfect, met een speciale driver (die Windows zelf al installeert bij Windows Update). Probleempje is, dat soms hij terugvalt op 1440x900, en nou laat hij niet meer de beeldschermnaam zien als ik screen resolution wil aanpassen.

Mijn idee is dat de driver niet altijd opstart ofzo. Nou zit er geen startup/service item bij Service Configuration (Control Panel) er voor. Ook niet als hij het wel allemaal herkend.

Ik weet 100% zeker dat het niet ligt aan de hardware van mijn PC - ik het hetzelfde probleem ook gehad met andere PCs die aan dit beelscherm zitten.

Specs:
Beeldscherm - Samsung SyncMaster 2032MW
Grafische kaart - ASUS EAH5770 (ATi Radeon HD 5770 1GB GDDR5) (met vga kabel aan beeldscherm)
O/S: Windows 7 Ultimate 32 bit
 
Allemaal een beetje onzin......

Je beeldscherm wordt aangestuurd door je videokaart, en daarvoor heb je de juiste drivers van je videokaart nodig.

De zogenaamde drivers van je beeldscherm doen niets anders dan de naam en type van je beeldscherm in Windows weergegeven, verder niks!
Die heb je ook helemaal niet nodig!!!
 
Allemaal een beetje onzin......

Je beeldscherm wordt aangestuurd door je videokaart, en daarvoor heb je de juiste drivers van je videokaart nodig.

De zogenaamde drivers van je beeldscherm doen niets anders dan de naam en type van je beeldscherm in Windows weergegeven, verder niks!
Die heb je ook helemaal niet nodig!!!

Ik heb de juiste drivers van mijn videokaart, heb ze een paar dagen geleden nog geinstalleerd van de ASUS website ;) Zat ATi CCC ook bij. Heb ook nog ASUS SmartDoctor & GamerOSD, alhoewel dat weer niks daar mee te maken heeft, die progjes zijn meer voor OCen van de videokaart en temps bekijken (Ik gebruik het voornamelijk voor het 2de, bijv SmartDoctor heeft ook controle over de videokaart fan)

Ik zit er toch aan te denken dat het die beelscherm driver is - Anders zou hij gewoon de naam idd moeten weergeven, maar dat doet hij dan niet als ik dat probleem weer heb, waardoor ook niet de correcte resolutie wordt aangehouden.
 
Beeldscherm driver verwijderen en je weet of dit het is :)

Ik heb nog nooit, maar echt nog nooit een beeldscherm driver geinstalleerd.
Plug en play hardware
 
Beeldscherm driver verwijderen en je weet of dit het is :)

Ik heb nog nooit, maar echt nog nooit een beeldscherm driver geinstalleerd.
Plug en play hardware

Probleem is dat ik het niet kan deinstalleren omdat het dan niet bij apparaatbeheer staat.

Hij geeft daar ipv voor: "Generic non-PnP Monitor" - of te wel - "Algemene geen Plug n' Play monitor" ;)
 
Het hoeft ook niet in apparaat beheer te staan, als het maar werkt.
Ook niet gewoon via apparaatbeheer, selectern en apparaat verwijderen.
Daarna opnieuw opstarten.
 
Had geprobeerd, gedaan, maar het probleem blijft onstaan... Lijkt nu te fixen door de pc uit te zetten, de tv, tv aan en daarna pc aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan