resolutie aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supermike

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2002
Hoi,

Heb een laptopje op de kop kunnen tikken voor mijn schoonouders, met een 13" scherm (dus niet groot)
Nu de resolutie ervan is het best op 1024 x 768.

Deze resolutie is op een 13" scherm heel onleesbaar voor hun, dus wil ik de kleinste reolutie kiezen 640 x 480. Maar bij deze kleinste resoltie is de tekstkwaliteit allesbehalve en uiterst wazig. Denk dat dit normaal is voor een LCD scherm.

Hoe krijg ik het voor mekaar om toch maar de kleinste resolutie te kiezen en dat alles mooi leesbaar is en blijft.

Kies voor een hogere resolutie maar kies bij de eigenschappen van het scherm voor een grotere font/pictogrammen. Dit vind je bij vormgeving in de scrollbar "SCHEMA"

en zet het lettertype op "clear", dit scheelt ook weer een procent of 20.

Eigenschappen beeldscherm, vormgeving, effecten en dan vinkje zetten bij "randen van letters vloeiend....." en in het selectievakje daaronder kiezen voor "ClearType".

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
en zet het lettertype op "clear", dit scheelt ook weer een procent of 20.

Eigenschappen beeldscherm, vormgeving, effecten en dan vinkje zetten bij "randen van letters vloeiend....." en in het selectievakje daaronder kiezen voor "ClearType".

Hoe weet je dat de topicstarter WinXP heeft? ;)

Als iemand zegt "een laptopje op de kop te hebben getikt" dan denk ik zelf ook niet dat het een snelheidsmonster is waar je XP op zet :D

nee, ik denk 't ook niet, maar is het feit of de VRAAG of 'ie 't heeft zo belangrijk dat we d'r een posting of 3 a 4 aan moeten wijten, of had topicstarter zelf goed in staat geweest om te antwoorden met : "Helaas, ik heb geen XP"?

inderdaad Tiborv, goed doordacht.
Voor alle duidelijkheid: Geen WinXp dus: wel Win98SE
Is een laptopie van 244 mhz met een hard schijfje van 2Gb

Mijn foutje: had duidelijker moeten wezen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan