Resolutie AVI bestand verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

david85

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2005
Resolutie AVI bestand verkleinen

Ik ben al 3 dagen bezig om erachter te komen hoe ik verschillende avi bestanden met ondertiteling op DVD krijg. Het zijn 3 afleveringen. Tevens moet er een menu bij. Het AC3 (channel 6) ofwel DD 5.1 geluid moet behouden blijven en de kwaliteit van de avi's moet zo groot mogelijk zijn.

Nu is het mij gelukt om een mooi menu te maken van DVD Lab Pro. Ik heb tevens van het de AVI bestanden het geluid extract. Nu moet ik alleen nog de avi bestanden omzetten naar MPEG-2 formaat zodat DVD Lab er wat mee kan en zodat er een DVD van gemaakt kan worden.
Nu heb ik verschillende handleidingen voor CCE en TMPGEnc waarin uitgelegd staat hoe ik dan dat avi bestand moet omzetten.

Nu zijn heb ik 2 problemen. Voordat CCE of TMPGEnc het kan omzetten moet het formaat van het AVI bestand eerst worden geresized van 960x544 naar 720x480. Het lukt mij niet om dat te doen. Ik kan er geen duidelijke handleidingen voor vinden hoe dat te doen.

Als ik dan eenmaal het avi bestand het juiste formaat heb gegeven dan vraag ik mij af als ik dus de 3 avi bestanden om heb gezet naar MPEG-2 formaat of alle 3 afleveringen wel op de DVD passen.

Ik ben inmiddels 2 volle dagen mee bezig geweest om dit allemaal uit te zoeken en heb 10.000 handleidingen/guides gelezen en kom er niet meer uit. Ik hoop dat ik deze vraag in het juiste gedeelte van het forum geplaatst heb en dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik zou diegene heel erg dankbaar zijn!

PS: Ik zie net dat dit bericht in het gedeelte Multimedia > DivX had moeten staan. Mijn excuses hiervoor, ik dacht dat dit de juiste was. Maar ik had wat beter moeten kijken.

Laatst bewerkt:
In dit topic (ongeveer halverwege) wordt uitgelegd hoe dit gaat via Dr DivX. Klik

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan