resolutie instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik heb een onboard videokaart, SiS 661FX_760_741_M661FX_M760_M741.
Op dit moment is een crt beeldscherm aangesloten en ingesteld als standaard beeldscherm. Bij de instelling van het beeldscherm kan ik op dit moment o.a. kiezen voor de resolutie 1920 x 1440.
Ik wil een full-hd beeldscherm aansluiten met een resolutie van 1920 x 1080. Als ik het full-hd beeldscherm aansluit kan ik de resolutie dan ingesteld krijgen op 1920 x 1080?

Groeten,
Kees

Ik heb vanmiddag de LG M227WD gekocht en aangesloten. Het is een full-hd beeldscherm met een resolutie van 1920 x 1080.
Ik heb de bijgeleverde driver geinstalleerd maar kan de resolutie nu niet hoger instellen dan 1600 x 1200. Toen ik nog een crt beeldscherm had aangesloten kon ik de resolutie instellen op 1920 x 1440. Het lijkt er dus op dat de videokaart deze resolutie wel ondersteund. Mijn moederbord is een ASRock K7S41GX
Hoe krijg ik de resolutie ingesteld op 1920 x 1080?

De-installeer de driver van je videokaart en installeer een nieuwere versie.

Misschien een domme vraag, maar toch.
Als ik de driver de-installeer heb ik dan nog wel beeld?

Ja hoor je hebt dan wel nog beeld, Windows zal een standaard VGA driver gebruiken. Je hebt dan ook maar beperkte resolutie instel mogelijkheden.

Via SIS.com nieuwe driver gedownload en geinstalleerd. Ik kan nu de resolutie instellen op 1920 x 1080.
Heb nu het volgende probleem. Het beeld past niet op mijn beeldscherm. De Start-balk is niet zichtbaar. Als ik mijn muis naar beneden beweeg dan schuift het beeld op en zie ik de Startbalk wel, aan de bovenkant is er dan wat weg. Hetzelfde aan de zijkanten.
Het zal ongetwijfeld een instelling-probleem zijn maar wat?
Met het SIS-hulpprogramma kan ik instellingen wijzigen. Het vreemde is dat deze staat ingesteld op een CRT-scherm en een LCD-scherm is niet actief. Zie afbeelding.
attachment.php

Bijlagen

• sis.JPG
    sis.JPG
    27,7 KB · Weergaven: 137
Heeft het te maken met de VGA-aansluiting (mijn al wat oudere pc beschikt niet over andere aansluitingen).

Groeten,
Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan