resolutie kan niet hoger ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
ik heb een Aldi LCD monitor gekocht vorige week en die blijft onscherp van beeld. Bij conf. scherm-instellingen probeer ik de resolutie te verhogen, maar die geeft geen betere oplossingsmogelijkheid dan 1000 x 800. De monitor adviseert 1200 x 1000. Ligt dat aan de beperkte videomogelijkheden van de computer (on board)? Hoe kan het beter, boyz?

ja, er is wel een cd bij, maar geen drivers van enige importantie (1 en 8 Kb leesmijtjes)
dat geeft geen hulp. ik heb wel de herz instelling van 60 naar 75 gebracht, maar tevreden word ik er niet van.

nu is het plots wel mogelijk om 1280 x 1000 in te stellen, maar beter wordt het niet echt, een soort waas is er niet af te krijgen. En de letters worden veel te klein.
Is het toch de kwaliteit van de monitor? Ik vind mijn oude electronenkanon -op de andere computer- verre te prefereren. (De gewone instellingen opde monitor willen niet helpen voor contrast etc. ) Of is toch de onboard video de schuld. die is wel nieuw.

En nog een vraagje; is zo´n lcd monitor erg gevoelig voor bliksem en piekbelasting? gaat hij zo snel kapot en is het dus zaak om zo´n duur stopcontact te kopen?

bedankt

Een paar vaststellingen.

Een LCD/TFT-monitor kan het beste ingesteld worden op een verversingsfrequentie van 60 Hertz.
Bij een monitor zijn geen stuurprogramma's nodig, wel soms een INF-bestandje van de leverancier.
De beeldscherm-resolutie hangt primair af van de mogelijkheden van je grafische kaart.
Jouw monitor is net zo gevoelig als de rest van je electronische apparaten.

Dus nodig om te weten.
Wat voor specificaties heeft je grafische kaart?
Heb je Cleartype geinstalleerd? Kan bij Microsoft gedownload worden. Verbetert de schermweergave van letters

bedankt, boeing 737, deze informatie wilde ik graag, ik kom verder zo.

Okay, nog als aanvulling: kijk of er op die CD-Rom inderdaad een inf-bestandje staat.
Leg hem dan in de lade en ga met je muis op een lege plek op je Bureaublad staan met de muis en klik rechts.
Dan Eigenschappen, Instellingen, Geavanceerd, Beeldscherm.
Klik op de knop Eigenschappen, dan op Stuurprogramma en vervolgens op de knop Stuurprogramma bijwerken.
De Wizard update voor hardware opent zich. Kies voor "Ik wil zelf kiezen (geavanceerd)".
"Surf" daarna naar de CD-Rom en het inf-bestandje.
Enige keren OK en de volgende keer dat je bij Beeldscherm gaat kijken, staat daar de naam van je monitor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan