resolutie laptop niet goed te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fdielissen

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2001
Berichten
157
geacht forum,

Ik heb een laptop van een kennis voor me waar ik het maar niet voor elkaar krijg om de resolutie van het beeldscherm goed in te stellen. Het is een Asus P4 1,6Ghz 512MB en Ati Mobility Radeon 9700 en windows XP, met een 15"scherm. Bij beeldscherm eigenschappen onder eigenschappen wordt vermeld:
Beeldscherm: 1 (meerdere monitors) op ATI MOBILITY RADEON 9600/9700 Series.
De resolutie is 640 bij 480, met een laagste kleurkwaliteit.
Bij het opstarten komt er een ballontje met de tekst 'De ingestelde beeldschermresolutie en kleurdiepte zijn niet optimaal. klik op deze ballon als u de instelling wil verbeteren. Wanneer ik de resolutie en kleurdiepte aanpas naar 1280x768 en 32bits, en klik op OK dan verandert er niets en wanneer ik weer naar beeldscherm instelling ga staat de verkeerde resolutie er weer.
Bij adapter staan diverse modi weer te geven. Wanneer ik daar de juiste aanklik heeft dit ook weer geen invloed te hebben.

Kan iemand helpen om de resolutie toch weer correct te krijgen?? alvast bedankt
 
Kun je ook de volgende resolutie proberen;

1280x 800
1024 x 768
800 x 600

Als dat wel goed resultaat geeft zou ik een andere kiezen.
Ook bij de fabrikant van video kaart naar nieuwere drivers zoeken zou een optie zijn.
 
800x600 en 1280x800 geprobeerd op toepassen en/of ok. Vervolgens verandert er niets. Ga je terug nmaar instellingen staat er vervolgens gewoon weer 640x480.
Op een of andere manier is eea gewoon niet te wijzigen:confused:
 
Bij stuurprogramma voor de adapter staat: Ati tech inc versie: 6.14.10.6467. Ik denk dat dit correct is.

Bij beeldscherm is de plug en playmonitor actief met stuurprogramma Microsoft 5.1.2001.0
 
Ik zit met een gelijkwaardig probleem, na installeren nieuwe dingen ging deze ook terug.

Ik kan dit ook niet vinden dus installeren gaat goed, maar na herstart is alles weer terug of weg.
Ik vermoed iets fout in systeem herstel dus probeer eens iets anders te installeren en kijk of dat wel bleef.
Ik vermoed dat windows deze fout bij meerdere computers heeft na de laatste update.

Een computer die ik 1 maand terug zette heeft het niet meer.
Dus vermoedelijk werkt alles goed, maar gaat systeem herstel automatisch naar vorige datum.
 
Ik heb inmiddels de driver mbv ccleaner gedeinstalleerd. Vervolgens windows opnieuw opgestart. Voila: correcte resolutie ed.
Nu zegt hij echter nieuwe hardware gevonden. Dus ik bij ati de juiste driver (ATI Mobile Catalist Update Wizard) gedownd en vervolgens opgestart. Krijg echter foutmelding dat de software update helaas niet op het systeem geinstalleerd kan worden en neem contact op met de leverancier van uw notebook voor stuurprogramma updates. Ik zal de eignaar van de laptop zeggen dat ze bij Asus zelf eea kan downloaden. (de laptop krijg ik bij mij niet nl niet op internet).

Goed het zij zo. Bedankt voor de hulp. Ik kap voorlopig met deze laptop.
 
Omdat mijn probleem reeds elders staat ga ik dat hier niet verder behandelen.

Ik vermoede slechts dat het een probleem kon zijn met systeem herstel omdat ik elders in Europa op andere site's gelijkwaardige problemen vond.
Ik heb nog geen goede oplossing gevonden maar zodra ik iets elders vind zal ik dit vertaald hier uiteraard plaatsen.

Als U de oplossing weet doe ik dus elders hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan