Resolutie niet aan te passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron196

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2003
Hoi allemaal

Ik heb problemen met een pc waar windows 98 op draait om de resolutie aan te passen, deze staat op 256 kleuren en 640x480
Ik dacht dat het probleenm de driver van de videokart was en heb deze dus opnieuw gedownload en geinstalleerd. Echter blijf ik de volgende melding krijgen op het moment dat ik de resolutie aan wil passen:

De beeldscherminstellingen kunnen niet met de optie beelscherm in het configuratiescherm worden gewijzigd, Controleer de beeldschermhardware in apparaatbeheer.

Heb reeds AIDA32 gedraaid om er zeker van te zijn dat ik de juiste driver had.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik de kleuren en resolutie alsnog zou kunnen wijzigen.

Heb hetzelfde een keer aan de hand gehad bij kennissen. Ook via apparatenbeheer de nieuwste en juiste driver geinstalleerd.

Dat werkte niet!! Toen alles verwijderd wat ik maar kon vinden van drivers voor videokaart, opnieuw opgestart, en daarna in beeldschermeigenschappen de juiste driver geinstalleerd, toen deed hij het weer.

succes, de volhouder wint (oja, ik ben er wel veel te lang toen mee bezig geweest)

De drivers heb ik al tientallen keren verwijderd, maar helaas het blijft hetzelfde, in ieder geval bedankt stigter

Heb je het ook via beeldschermeigenschappen geprobeert?
Dus niet via apparatenbeheer? Dat was toen bij mij de oplossing.

en zoals ik al zei, ik ben er toen ook veel te lang mee bezig geweest............

Ik heb de juiste driver inderdaad ook via beeldschermeigenschappen aangepast.

ATI VIDEO XPRESSION+

chiptype: mach64VT

Geinstalleerde driver: macxw4.drv

Bedankt muurhond, deze driver had ik ook al geprobeerd, helaas dus nog geen succes.

Ook in de save mode is de resolutie niet aan te passen, is dat ook normaal?

Klik je wel op het uitschuigmenuutje waar je de resolutie aanpast? Daar staan ,na het installeren van de driver, meer opties. Klik na het aanpassen wel op Ok of Toepassen en start de pc opnieuw op.

Yip, ik weet niet beter maar als er andere mogelijkheden zijn hoor ik het graag

Het is gelukt, het bleek dat de win.com invalid was.
Deze opnieuw gedownload en vervangen.

Daarna de drivers wederom verwijderd en de pc opnieuw opgestart...

Driver opnieuw geinstalleerd en hierna konden de kleuren en resolutie weer wel aangepast worden.

Iedereen bedankt voor het meedenken en bij deze kan dit item afgesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan