Resolutie niet in lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Ik heb hier een Dell Optiplex GX280 met 82195G Intel Onboard videokaart.

Nu heb ik een HP 2210i LCD Wide screen Monitor die op resolutie 1920x1080 moet werken.

Na het installeren van XP, Videokaart drivers en monitor drivers kan ik de resolutie 1920x1080 niet kiezen. Eerst is de max resolutie iets van 1400x1050. Als ik het vinkje Alle modi weegeven aanvink, kan ik enkele resoluties meer kiezen tot 1920x1200. Dan staat 1920x1080 er nog niet tussen.

Hoe kan ik mijn resolutie toch te pakken krijgen? Alle drivers zijn up-to-date.

Alvast bedankt!

Heb je de monitor aangesloten op een D-sub ingang? Of via DVI, want D-sub kan namelijk alleen maar "normale resoluties" van 16x10 weergeven, DVI kan in princiepe alles weergeven, dus ik zou hem aansluiten op een DVI, en als die er niet op zit, dan zul je of een nieuwe kaart moeten aanschaffen of ermee leren leven.

Laatst bewerkt:
Inderdaad gewoon D-Sub (VGA). Dit is eigenlijk een vervang pc. Mijn gewone pc heeft een nieuwe cooler nodig, en daar wacht ik nu op. Op mijn gewone pc staat Windows 7. En daar werkt ie wel gewoon op de 1920x1080 via VGA. Dus dat kan normaal het probleem niet zijn.

EDIT: ook als ik de monitor aan mijn laptop hang, kan ik de resolutie in XP ook kiezen.

Laatst bewerkt:
Ondertussen heb ik de koeler ontvangen, en kan ik nu mijn gewone pc terug gebruiken waar mijn monitor wel op werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan