resolutie niet te veranderen - beeld te breed - videokaart lijkt exit > niet te fixen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolo111

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2011
mensen,

Ik ben een leek; maar zal pogen m'n probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

- Toen ik vanochtend mn laptop (Toschiba Satellite l650_1min) opstarte, was mijn beeld ineens te breed (en te groot).

- toen ik daarop mijn resolutie wou wijzigien, bleek ik slechts de keuzes uit 2 resoluties (1024x768 & 800x600) te hebben, daartussen niets.

- Ook aan andere mogelijkheden rondom confriguatiescherm (weergave etc.) ligt het niet.

- Vervolgens poogde ik in het beheer van mijn videokaart te komen > geen (re)actie; onanks iconenen aanklikken gebeurde er niets. (ook niet met admin- machtiging, via progam files of whatever)

- Daarop naar mijn drivers gekeken: via scanprogammatje Drves_whiz (gratis versie) bleken verscheidene drivers niet te werken. (volgens die scan)

- Hierop ik het gepoogd - via Ati - deze drivers opnieuw te downloaden, maar dit lukte niet. Ik kreeg de volgende melding: kan niet worden gedownload omdat uw computer incompatibele hard/ software bevat. De versie van uw grafische adapter wordt niet ondersteunt. En iets over 'grafisch stuurprogamma bijwerken'..... En ik weet zeker dat ik de juiste drivers had.

nogmaals, ik ben een leek; nu mijn vraag:
basaal: hoe kan ik dit fixen. onderliggend:
- moet ik drivers soms eerst uninstallen en hoe moet dit? (zonder crash ;))
- krijg melding over 'grafisch stuurprogamma bijwerken'; kan ik dit en hoe doe ik dit.

goed, mijn specificaties:
- Notebook Toshiba Satellite L650_1MN (2 maanden oud)
- windows 7 64 bits
- videokaart: ATi Radeon HD 5650

Vind het zelf nogal een vaag probleem, zeker omdat notebook het verder wel doet, ik slechts 2 resoluties kan hebben en mn videokaart volledig van de kaart lijkt :confused:.

wie helpt me, of is jullie advies een expert in te schakelen......

BVD