Resolutie probleem.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Beste mensen,

Laatst een PC aangeschaft voor mijn buurvrouw via HM.
Het is een oudere Dell waarop W7 Ultimate 64 Bits geïnstalleerd staat, draait prima en alles werkt naar behoren.
Echter krijg ik de resolutie niet goed terwijl de zeer oude HP die daarvoor aangesloten was dit prima deed. Zodra ik de resolutie op 1920 X 1080 zet valt er van alles buiten beeld. De monitor het één en ander laten aanpassen helpt niet, dit werkt wel bij 1280. Een druk op "auto" en hij stelt hem netjes in.
Betreft een Acer X243HQ 24 inch monitor en Windows blijft met een pop up maar aangeven dat 1920 X 1080 de optimale resolutie is......

Weet even niet wat te doen. Ligt dit aan de monitor wat mij zou verbazen of zal ik toch nog eens zoeken naar nieuwere drivers voor de grafische chip. Let op !! Ik kan wel de 1920 selecteren maar dan krijg ik genoemd probleem.

Graag jullie hulp,

T

Erg raar. wordt de monitor wel herkent als het juiste type? heb je de drivers voor de monitor beschikbaar? Drivers zou kunnen, maar mogelijk ook het gebruik van xp-64. werkt een ubuntu cd'tje oid wel naar behoren?

Ik zal eens kijken of er "losse" drivers voor de monitor te vinden zijn.
Ik hou je op de hoogte.

misschien overscan aan passen. wat voor videokaart zit er eigenlijk in?

bij mij hou ik ook wel een randen over betekent bij mij dat het aanstaat. misschien moet jij het gewoon aanzetten.

Laatst bewerkt:
LOL.....overscan ! Wasda?
Videokaart laat ik je even weten zodra de buuv thuis is

Kan overigens alleen Vista 32 Bits drivers vinden, Driver Genius Pro een idee ?

Laatst bewerkt:
overscan is een probleem dat kan onstaan met HDMI, wat je niet gebruikt zoals je reeds aangaf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan