Resolutie Problemen voor nieuwe Monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdhulst

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Hallo allemaal.

Ik ben van plan om de volgende monitor te kopen:

Acer X223W 22 inch. Dit is een widescreen.

Met de volgende specificaties:

Resolutie van 1680 * 1050

Contrastratio van 2500:1

Responsetijd van 5 ms

helderheid van 300 cd/m2

Ik heb al bij veel sites gekeken wat de ervaringne waren van deze monitor. Veel mensen vonden hem goed en zeer geschikt voor media en films af te spelen.

Mijn vraag is nu of mijn videokaart deze monitor ondersteunt.

Ik heb een computer met windows ME erop draaien met daarin de volgende videokaart:

Asus AGP-V7100 32 mb/16 mb frame buffer + VGA

Er staat achter in het boekje van mijn videokaart wel een tabel met resolutie een tabel met resoluties die deze ondersteunt. Een maxium refresh rate tabel.

Deze loopt van 640 * 480 tot 2048 * 1536 maar de resolutie van 1680 * 1050 komt hier niet in voer.

Mijn vraag is nu of mijn videokaart welke hierboven te lezen is het beeldscherm wat ik wil kopen ondersteunt?

Wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt

Robbert van der Hulst

Deze resolutie heb ik ook niet in het rijtje staan, maar toen ik laatst een Iiyama WS2200 met een dergelijke resolutie aansloot, kwam die opeens in het rijtje van beschikbare resoluties te staan. Misschien maken de nieuwe drivers de juiste resolutie aan.

ok dank voor je reactie maar dat is dus ook een 22 inch breedbeeld scherm. En wat voor videokaart heb jij.

Ik zit nog steeds met dezelfde vraag of mijn videokaart geschikt is voor de 22 inch breedbeeld scherm wat in mijn vorige bereicht te lezen is.

Robbert

Mijn kaart is een ATI Radeo X1950 Pro.
De benodigde resolutie had ik zeker weten niet voordat ik de nieuwe monitor aansloot.
Deze wordt dus automatisch aangemaakt zodra de monitor herkend wordt.

Maar ik zie dat je ME draait - (hier XP) waarom bel je niet gewoon even voor alle zekerheid.
Of probeer even een breedbeeld van een vriend/kennis.

Welk besturingssysteem ik gebruik maakt niet zo heel veel uit. Het gaat mij er nu om of deze kaart het ondersteunt en hoe ik dat kan zien. Nogmaals dit is mijn kaart:

Asus AGP-V7100 32 mb/16 mb frame buffer + VGA

Kan iemand voor mij opzoeken en uitleggen of ik hierop een breedbeeld monitor kan aansluiten met een resolutie van 1680 * 1050.

Kan de kaart dat aan? Of krijg ik dan zwarte randen enz.

Als iemand mij hierbij kan helpen ben ik zeer dankbaar.

Groeten R vd Hulst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan