resolutie TFT scherm is niet te wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

graansma

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2004
Ivm een hardnekkige virus heb ik de computer weer teruggebracht naar de fabrieksinstellingen. het betreft een Fujitsu Siemens computer scaleo L (intel celeron). Met de bijgeleverde recovery cd-rom heb ik windows XP home edition sp-2 weer geinstalleerd. Dit ging verder probleemloos. Alles loopt en werkt weer naar behoren, behalve mijn tft scherm. Het is een Yakumo 19 inch, type 900P. Het probleem is dat de resolutie op 640 - 480 pixels staat en een kleurkwaliteit van 4 bits. De resolutie kan ik via het configuratiescherm niet wijzigen. (knoppen zijn grijs). Inmiddels heb ik windows geupgrade met servicepack 3. Een driver (op cd) van het scherm is destijds volgens mij niet meegeleverd. Ik heb enkel een instructieboek en hierin wordt ook geen melding gemaakt dat een driver bij het aansluiten van de monitor moet worden geinstalleerd. Overigens heb ik van deze monitor op internet geen driver kunnen vinden. Inmiddels heb ik Yakumo om een driver gevraagd. Maar ik heb (nog) geen reactie gehad. Bij mijn computer heb ik geen driver & utilities cd gekregen. In de documentatie wordt deze cd wel besproken. Staat hier misschien de benodigde software op?
Weet iemand een oplossing hoe ik het scherm weer goed in kan stellen?

Met vriendelijke groet
Graansma

Hallo Palomino,

Bedankt voor je reactie. Ik ben naar de site van Fujitsu Siemens gegaan en heb daar de video, audio en device driver vandaan gehaald. Ik heb vervolgens de bestanden uitgepakt. Ik verwachte dat ik na het uitpakken de drivers wel zou moeten installeren, maar een exe. file zat er niet tussen. De pc weer opnieuw opgestart, maar helaas het scherm is nog steeds niet in te stellen.
Bij computerbeheer zie ik een vraagteken staan bij overige apparaten. Hier vallen onder:
multimedia audio-controller en video-controller (VGA compatibel).

Groet
Graansma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan