resolutie TFT-scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxhamburg

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Het gaat over een pc met XP-home, 128Mb ram, 32 Mb video en een dvd-player, TFT-scherm

Na afspelen van een dvd werden de instellingen voor het scherm gewijzigd naar ware kleuren 600x800, 60Hz vernieuwingsfrequentie, 96 dpi (ipv 1024x768). Dit betekent dat alle iconen en lettertekens gigantisch groot worden en onscherp. Als ik nu probeer om dit weer te herstellen, dan krijg ik steeds een gesplitst scherm met in het midden een zwarte lijn, daarboven de onderkant van het scherm en eronder een stukje bovenkant, weliswaar in de juiste resolutie. Noodgedwongen moet ik de resolutie terugbrengen naar 800x600, dan is het scherm ten minste weer normaal. Ze beweren dat dat scherm ooit wel normaal is geweest (voor die dvd). Kan dat probleem opgelost worden zonder nieuwere grafische kaart?

Maxhamburg

Vaak moet je een TFT monitor even zich zelf laten calibreren nadat hij op een andere resolutie heeft gestaan.
Dat doe je met een button op het scherm zelf, ga even op zoek naar een knop met de tekst 'auto'.
Kom je er niet uit meld dan even wat voor een merk en type je tft is dan zoeken we het even voor je op.

TFT scherm

Heb zelf probleem kunnen oplossen: andere VGA-driver (nieuwere versie) en reset van het scherm zelf.

Toch bedankt voor elk advies,
MaxHamburg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan