Resolutie veranderd elke keer na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo17

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Beste mensen,

Ik heb sinds kort het vreemde verschijnsel dat bij het opstarten het logo van acer niet goed in beeld staat inclusief het POST scherm dat erna komt. Hierna start dan vista op met de goede resolutie, maar als mijn bureablad 2 seconden in beeld is geweest wordt mijn beeld zwart en veranderd de resolutie van 1440x900 naar 800x600. Dit vindt ik dan dus ook vrij irritand. Mijn vraag is nu of het aan de VGA kaart ligt of aan de driver. Ik heb bij de driver van NVidia namelijk mijn resolutie zelf moeten instellen omdat deze er niet standaard instaat.:)

Ik heb voor jullie het DxDiag bestandje toegevoegd waarin alle specs staan. hierin staat ook de geïnstalleerde driver van de VGA kaart.

Greetzz,
Timo

Bijlagen

Plaats de videokaart eens in een andere pc. Wat doet hij daar? Doet hij het daar wel goed dan heb je mogelijk ergens een storing of een defect met 1 van je onderdelen in je pc kast. Werkgeheugen kan ik me dan erg goed bij instellen dat daar iets mis mee is. Werkt het daar ook niet zou ik een stress test over je kaart gooien en dan kijken wat die aangeeft maar ben bang dat je kaart de kant van de hemel heeft gekozen en je hem gedag kunt zeggen. Je kan ook even je OS opnieuw installeren en dan proberen met de nieuwste drivers van nvidia.

De kaart kan ik er niet uithalen omdat Acer een slot op de kast heeft gezet. Maar ik heb mijn Win 7 eens geboot en daar werkt de driver en de VGA kaart wel gewoon. Kan het daarom niet aan Vista of aan mijn monitor liggen?

Greetzz,
Timo

Aan Vista. Het is dan een software matig probleem. Ik zou je vista opnieuw installeren. Kijk dan met de drivers die meegeleverd zijn hoe het dan werkt. Installeer dan de nieuwe. Gaat hij weer vreemd doen met de nieuwe driver zou ik de driver er voor gebruiken. Mogelijk dat de nieuwe driver problemen heeft en er aan gewerkt moet worden. Dat is het enige waar ik nu aan kan denken dat het is. En dit vanwege hij het wel op de BETA nog wel windows 7 wel doet.

Sorry maar ik ga niet nog een keer een clean install doen.:rolleyes: heb vorige maand in 1 maand tijd al 5 clean installs gedaan :p , maar ik zal dan gewoon wachten totdat win 7 officieel uitkomt en deze gebruiken. Trouwens als je zegt dat het aan vista ligt kan dat best want bij het NVidia scherm staat bij de resolutie: Door OS gemeld.

Greetzz,
Timo

Edit//

Ik heb gevonden wat ik mis had staan. In het NVidia Configuratiescherm kun je zelf je resolutie maken. Dit heb ik dus ook gedaan omdat 1440x900 niet standaard is in Vista. Nu was ik alleen vergeten het boxje te selecteren dat Vista dit ook toelaat. Hiermee is mijn vraag dus opgelost.

Hieronder een screenshot wat je moet aanvinken.

Bijlagen

• nvidia.jpg
    nvidia.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 135
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan