resolutie verandert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dapwnager2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
als ik bepaalde spellen doen die eigenlijk al een beetje oud zijn maar niet zo zeer bijvoorbeeld:
c&c 3 tiberian wars
c&c generals
age of mythology

dan ga ik naar het menu, verander daar mijn resolutie die standaard gewoon op 800x600 staat in 1920x1080 dit is ook de resolutie van mijn scherm. Ik heb alleen 2 schermen en als ik de resolutie verander doe ik dit op mijn beste scherm (en hoofdscherm) van 1920x1080. de ander heeft 1680x1050. Maar als ik dit doe verandert de resolutie eventjes (dit zie ik aan de cursor) en dan verandert hij weer gewoon terug. Ik kan alles veranderen in de opties behalve de resolutie. Ligt dit misschien aan het feit dat ik 2 schermen heb of weet iemand hier een fix voor? Ik heb al geprobeerd met -xres (breedte) -yres (hoogte) te doen maar dit werkt niet.

De resolutie van het scherm voor een bepaalde game moet ook in de game gebeuren en niet alleen in het scherm zelf.
Elke game heeft een "Opties" sectie waar de schermresolutie ingesteld kan worden.

zover was ik ook wel :D
als ik hem daar verander, verandert ie gewoon na 5 seconden terug. dat is nou juist het probleem.

Ik herken het probleem wel. Ik had dat zelf ook bij sommige games onder windows XP. Toen ik overstapte op Win 7 en de allerlaatste drivers voor de videokaart had geinstalleerd was dat probleem ineens weg.

Wat ik nog wel heb is dat bepaalde games niet verder komen dan een resolutie van 1024x768 en bovendien maar op één scherm verschijnen (ik heb 4 schermen aan de PC gekoppeld staan). Ik vrees dus dat er niet zo veel aan te doen is, voor zover mij kennis reikt :-)

ik weet niet waarom, maar het probleem is weg. tog bedankt iedereen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan