resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
goede dag.

Ik wil graag mijn site''s steeds testen in verschillende resolutie''s
Nu zijn er genoeg site''s waar je dat kan doen maar je moet dan je url invullen
dus hij moet op het web staan.
mijn vraag is bestaan er ook site''s waar je net zoals bijv wc3 een bestand van je computer
kan uploaden, en zo ja kunnen jullie mijn zo site geven.

nee, zover ik weet niet. Je moet je je bedenken dat een site uploaden niet 1 bestandje is (zoals w3 validator), maar meerdere, inclusief plaatjes, css, etcetera.

:thumb:

Waarom maak je geen gebruik van 'n uitbreiding in je browser? Dan kun je gewoon in je eigen computer je resolutie veranderen. Groter maken kan niet, maar kleinere resoluties kun je zo prima testen.
Met behulp van Sizer kun je op Windows de vensters van álle browsers aanpassen. Downloaden op http://www.brianapps.net/sizer.html

Als je in Firefox de extensie Web Developer installeert, kun je in Firefox de resolutie aanpassen: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/60
Web Developer heeft nog vele tientallen andere handige hulpmiddelen bij 't maken van sites.

ok heb sizer geinstallleert ,dat met firefox ga ik nog eens rustig proberen .

je kan ook gewoon in windows je resolutie even veranderen.
dit verschilt alleen wel per versie van windows hoe je dit doet, vanaf XP kan het gewoon door met je rechtermuisknop op het bureaublad klikken, en dan scherminstellingen (XP), Vista weet ik niet uit mijn hoofd, Personalize/personaliseren (Windows 7).

en het kan bij elke windows versie gewoon in het configuratiescherm.

Nee, dat is iets anders. Dat is bedoeld om je beeldscherm aan te passen, mocht Windows dat niet goed herkennen. Of als je om 'n andere reden 'n andere instelling wilt hebben. Maar als je 't op die manier verandert, wordt nog steeds je héle beeldscherm gebruikt, alleen het aantal 'puntjes' wordt op een andere manier verdeeld.
Op die manier krijg je dus nooit 'n indruk van de grootte van iets. Als ik mijn 1280 brede scherm op 800 instel, zie ik alles zo'n anderhalf keer zo groot als op 'n echt 800x600 scherm. Bovendien wordt elke keer je hele bureaublad overhoop gegooid.
't Voordeel van programmaatjes als sizer is dat je met één klik in een keer de juiste instelling hebt.

even heel zwart wit ,als ik met sizer alle mogelijkheden heb gebrobeert en dat ook nog met bijv 3 browsers ,internet expl,FF.en opera in hoevere kan ik er dat van uit gaan dat de site goed weergegeven wordt

Daar kun je eigenlijk nooit van uitgaan, met 100% zekerheid. Ik heb ooit 'ns iemand gezien die beslist op 'n 800x600 z'n bookmarks open wilde hebben in z'n browser. Tegen zoveel eh, laat ik zeggen, uniek karakter helpt niets.
Maar als je op 'n aantal resoluties test, tja, meer kan je niet doen. Ik zou er ook nog Safari aan toevoegen, want die heeft 'n eigen rendering machine. En wat Internet Explorer betreft zou je eigenlijk op 6, 7 en 8 moeten testen, omdat dat in feite drie compleet verschillende browsers zijn.
Hier wat links hoe je 6,7 en 8 op 1 computer kunt draaien (allemaal gratis manieren):
http://www.css-voorbeelden.nl/links.html#a-ger-meerdere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan