Resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJRevo

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2011
Hoi,

Ben vandaag overgestapt van een 7600 GS videokaart naar een Radeon 5770.
Voorheen had ik er totaal geen problemen mee, en kon ik mijn scherm op 1366 x 768 draaien. Sinds ik de nieuwe videokaart erin heb gestoken en de driver heb geïnstalleerd, kan ik niet meer op deze resolutie verder. krijg dan een blauw scherm met daarin "Not supported"

Dit beeldscherm kan zeker deze resolutie aan. Het gaat om het volgend beeldscherm: Polaroid TLU-03711c

Groetjes
DJRevo

Dat kan heel goed omdat de te gebruiken resoluties moeten zijn gedefinieerd in de driver of in het stuurprogramma. Soms is het bij het stuurprogramma mogelijk om zelf nog een aangepaste resolutie op te geven.

Anders een laatste driver zoeken of werken met een vrijwel overeenkomende lagere resolutie die ook vrijwel de zelfde verhoudingen heeft. Je houdt dan een klein stukje zwart scherm aan beide zijkanten over.

Hogere resoluties worden wel eens geboden wanneer je de kleurdiepte verlaagt, bijvoorbeeld van 32 bits naar 24 bits maar dat zal het probleem hier niet zijn.

Dit is als het goed is de laatste driver, zal em even opzoeken:
de 12.9 beta versie is geïnstalleerd

de hoogste resolutie die ik kan gebruiken is: 1280x1024. Als je eenmaal op de 1366 uit komt, dan geeft die die melding weer aan. 1280x720 geeft een scherm weer met een zwart kader er rond omheen, en van die resolutie tot aan 1280x1024 word et beeldscherm een soort van uitgerekt en lijkt et net of een soort van scheurtjes inkomen.

de kleurdiepte had ik ook al geprobeerd, maar helaas geen effect.

Kiezen in CCC dat alle modi mogen worden weergegeven.
Normaal wil windows een info file van een monitor maar die zal er wel niet zijn voor deze tv, weet windows welke modi die kan hebben.

Het info (.inf) file is de monitor driver. Dit installeren kan andere resoluties mogelijk maken. Verder moet je dan het beeld waarschijnlijk passend kunnen maken bij de instellingen van het Catalyst stuurprogramma, dit kan met uitrekken of met behoud van de aspect ratio zodat er aan de zijkanten beeld overblijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan