Resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

chw

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Berichten
140
Heb vandaag een nieuw scherm gekocht IIyama B2280HS-B1 Beeldschermdiagonaal: 21.5 "Resolutie: 1920 x 1080 Pixels,Beeldschermdiagonaal: 21.5 ".
Had hiervoor een 19 inch ,resolutie 1280:1024
Video kaart is Geforce fx 5700(Een oudje)
Nou kan ik dit nieuwe scherm niet hoger doen dan 1600/1024 ,maar dan geeft ie heel af en toe paar sec zwart beeld.
Dus heb hem nou op 1360/768 gezet en dat gaat goed.
Ik las dit ergens(is in het Engels)All FX5700 can go upto 2048x1536.

If your monitor support this high resolution and the card recognize it, you
will have optiion to select this resolution mode.
Both the card and the monitor need to recognize at a common compatible
resolution inorder to be recognized.
If your monitor support other resolution other than the standard nvidia, you
may need to install your monitor driver for nvidia to recognize a new
resolution for your monitor.

Mijn vraag is:kan me iemand op een gemakkelijke manier zeggen of het toch mogelijk is om een resolutie van 1920/1080 te realiseren.
Hoop dat dit toch mogelijk is zonder een nieuwe videokaart erin te hoeven zetten.

Mvr gr en Dank chw
 
als je de schuif niet hoger kan krijgen ,
dan word het toch een nieuwe kaart
 
Maar als ik dit instel 1600/1024 dat geeft ie af en toe zwart beeld zo,n 2 sec ,dus heb hem nou op 1360/768 gezet en dat gaat goed.
Is dat op te lossen zodat ik hem toch op 1600/1024 kan zetten.

En dat stuk wat in het Engels stond klopt dat niet dan.

Mvr gr chw
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Wat vanschagen zegt klopt.... Word een nieuwe kaart deze zal wel als max output hebben 1360xYYY.
 
Maar als ik hem op 1600/1024 zet werkt ie ook ,alleen af en toe springt ie heel even op zwart beeld en is dan weer goed.
Heeft dat niets te maken dan met een driver.(Is het misschien op te lossen met een nieuwe driver)

Mvr gr chw
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je wel de monitor info file geïnstalleerd?
Staat die onder zijn naam in apparaatbeheer?
 
Er zat bij deze monitor geen schijfje in de doos(Weet niet of een schijf erbij hoort)Maar ik heb zojuist nvidia de nieuwste driver geinstalleerd en kan probleemloos 1920/1024 resolutie erop zetten
Dus dat is hopelijk opgelost.
Maar wil nog iets anders weten.
Ik had een DVI kabel erin zitten ,maar als ik de computer opstart en uitzet kreeg ik heel gek beeld(strepen enz)
Heb nou die blauwe kabel erin gedaan(Dus geen DVI kabel)en nou is ie goed.
Maar ik wil graag die DVI kabel er weer in .
Ligt dit nou aan de videokaart of iets anders.

Mvr gr en dank chw
 
Laatst bewerkt door een moderator:
misschien is er iets mis met de ondersteuning van de dvi-output. die kan ook soms problemen hebben als je eventueel een vga er bij hebt.:shocked::p
 
Dus jij bedoeld dat er iets kapot is in het scherm.
Hoe kan ik kijken of het scherm niet helemaal goed is,of dat het de videokaart is.

Mvr gr chw
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Indien met de VGA kabel een goed beeld hebt lijkt het mij of een probleem met de dvi uitgang, meestal DVI-i, digitaal en VGA d.m.v. een verloop of de kabel zelf, de ingang van de monitor is meestal wel een DVI-d, de DVI kabel was meegeleverd met de monitor?
 
Ja de DVI kabel was meegeleverd.
Wil nadat de resolutie goed is eerst even proberen of die nou wel wil met DVI kabel.
Het gaat er mij om is er iets met het scherm,de dvi kabel of de videokaart,en hoe kan ik alles het beste controleren

Mvr gr chw
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, alleen met een andere monitor en kabel om de uitgang van de kaart te controleren.
Over het scherm is het toch duidelijk, werkt met de VGA, lijkt mij sterk dat bij een nieuwe monitor de dvi niet goed zou werken maar ook weer te controleren om hem aan een andere videokaart op de dvi aan te sluiten.
 
na de feestdagen even uitproberen,laat het nog weten.

Mvr gr en dank chw
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@chw,

Er zijn een aantal quotes verwijderd, zodra je direct op iemand reageert hoef je niet te quoten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan