Resolutievraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romiam39

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Hallo ik maak een homepage met frontpage 2003. Heeft iemand een scriptje met verschillende resolutie's. Als ik mijn homepage op de laptop bekijk ziet het er anders uit. Wie heeft tips voor me?

Voor zover ik weet is er geen script hiervoor. Wel is er een script die "kijkt" wat de resolutie van het beeldscherm van een bezoeker is en dan automatisch de site in de juiste resolutie weergeeft. ECHTER moet je dan wel voor elke resolutie een apart ontwerp maken. Dit is waarschijnlijk niet de bedoeling, want dat is een hoop werk en of dat het waard is?? Je zult moeten kiezen voor welke resolutie je de site maakt. Wat ik altijd doe is de site maken voor 1024 X 768, echter hou ik er rekening mee (door de frames te centreren en de opmaak zoveel mogelijk procentueel te houden) dat hij er ook nog redelijk uitziet bij 800 X 600.

Groeten
Bert

centreren

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, Ik vorige week een breedbeeld lcd scherm gekocht voor mijn computertje, maar nu ziet mijn website er ook niet meer uit.
Hoe kan ik frames centreren???? Misschien dat het dan beter is.

Stel eigenschappen frame op procenten, vb 15. Ongeacht welke resolutie je gebruik dan zet frame zich altijd op 15 procent. Het heeft ook een beetje te maken met de layout. Hoe meer frames hoe moeilijker het dan wordt om de percentages te verdelen zodat het bij 800x640 ook een beetje verzogd is. 1024 X 768 is wel de meest gangbare maat. Geef onder aan de pagina aan in welke resolutie de pagina gemaakt is. Dan kunnen mensen deze zelf ter allertijde zelf aanpassen.

Oke dank je, Nu kan ik de frames altijd mooi in het midden houden, maar mijn header en tabellen enzo.. die springen alle kanten op.

vraag aan the virus

Kan je mij ook helpen en even na mijn site kijken en ik heb dus ook frames gebruikt voor het maken van de site maar ook ik zie dat als je op een groter beeldscherm kijkt dat het dan heel anders wordt weergegeven als dat ik gemaakt heb in frontpage .
heb jij een oplossing voor mij mischien ?

http://home.orange.nl/carlaslk/ en dan in gemakkelijke taal .
zou je me voor mijn site kunnen zeggen hoeveel procent ik bij frames moet zetten
En moet ik ook de tabellen dan aanpassen en de cellen op die pagina,s
Hoe weet ik in welke resolutie ik mijn site gemaakt heb ?
Waar kan ik dat vinden
hoop dat je me wilt helpen
Groetjes Carla

Veel vragen
Je gebruikt echter weinig frames. Je maakt gebruik van tabellen en alle tabellen staan op 100 % Dan nemt hij op elke resolutie 100% van het beeldscherm of je nou 800/600 of 1280/800 gebruikt. Dit kun je zien onder de eigenschappen beeldscherm op je bureaublad.

Als je gebruik maakt van FP2003 kun je via: bestand >>voorbeeldbrowser >>relolutie voorbeelden zien.

Om om een frames te willen toevoegen kun je deze via frames splitsen en dan de eigenschappen aanpassen naar gewenste percentage. In de frame werk je weer met tabellen zoals je nu zelf al doet. Probeer met uitlijnen de afbeeldingen op gewenste plaats neer te zetten. Maak absoluut geen gebruik van abs of spaties want dan gaan afbeeldingen zweven.

Ik hoop dat je hier meer verder kunt.
Anders hoor ik het wel.

Hoi ik heb gekeken in voorbeeld brouwsers maar dan ziet het er uitstekend uit .
hoe kan het dan dat sommige mensen die een beeldscherm gebruiken van 19 inch het anders zien dus de tekst niet recht onder de foto en sommige tabellen die zijn daar breeder .
heb gekeken bij beeldscherm en die staat op 1024 bij 768.
nu snap ik nog niet hoe ik alles moet veranderen in mijn site zodat alles goed komt te staan .kan je ff kijken en me dan zeggen hoe ik de frames moet splitsen (hoe doe je dat ?) en welke percentages ik nodig heb daar
m.v.g Carla

Hallo
stuur ff een privebericht met je emailbericht? Ik heb een voorbeeld gemaakt maar is te groot om te versturen via dit forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan